Cégvilág

Egy nap alatt óriásit bukott Zuckerberg

A Cambridge Analytica cég felhasználta Zuckerberg vállalatának adatait az amerikai választók politikai nézeteinek beazonosítására, ezáltal befolyásolására reklámokkal és személyre szabott politikai üzenetekkel.

A Bloomberg naponta frissülő listája alapján 5 milliárd dollárt bukott Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója, miután tegnap adatlopási botrányba keveredett a cége.

A Cambridge Analytica politikai adatkezeléssel és -szolgáltatással foglalkozó cég ugyanis több, mint 50 millió Facebook felhasználó személyes adatait használhatta engedély nélkül a 2016-os amerikai választásokhoz.

A vállalat felhasználta Zuckerberg cégének adatait az amerikai választók politikai nézeteinek beazonosítására, ezáltal befolyásolására reklámokkal és személyre szabott politikai üzenetekkel.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója
Forrás: AFP

A Cambridge Analytica egy külsős céget bízott meg az adatok begyűjtésével, amelynek kutatója, ezáltal a történet egyik főszereplője Aleksandr Kogan, a Cambridge Egyetem pszichológusa egy alkalmazást biztosított az adatok begyűjtéséhez.

A felhasználók befolyásolásával egy komplett csapat foglalkozott, bloggerek, pszichológusok, fotósok, kreatívok, videoszerkesztők dolgoztak azon, hogy az emberek minél személyre szabottabb „csomagot” kapjanak.

Az eset kirobbanása után a Facebook kitiltotta a közösségi oldalról a botrány főszereplőit, ennyivel viszont nem úszta meg Zuckerberg, a Facebook-részvények árfolyama tegnap ugyanis közel 7 százalékos mínuszban zárt.

Az üzletembernek ugyanakkor nincs oka keseregni, a tegnap elvesztett „aprópénz” ellenére még mindig ő a világ ötödik leggazdagabb embere a maga 70 milliárd dolláros vagyonával.

adatlopás Facebook Mark Zuckerberg
Kapcsolódó cikkek