BUX 42,896.59
+2.36%
BUMIX 3,980.35
+0.50%
CETOP20 1,992.63
+1.63%
OTP 10,775
+1.84%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+3.46%
+0.56%
+0.20%
ZWACK 17,450
-0.29%
0.00%
ANY 1,640
0.00%
RABA 1,165
0.00%
+3.56%
0.00%
0.00%
+0.46%
OPUS 194.2
+0.52%
+5.88%
-0.61%
0.00%
+5.87%
OTT1 149.2
0.00%
+3.05%
MOL 2,870
+1.27%
-0.75%
ALTEO 2,380
-0.42%
0.00%
+3.83%
EHEP 1,465
-10.94%
-0.70%
-0.76%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+2.11%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
+0.37%
+3.45%
0.00%
-0.31%
+10.71%
GOPD 12,700
+40.80%
OXOTH 3,740
+1.08%
+0.45%
NAP 1,228
+0.16%
+22.22%
-0.96%
Forrás
RND Solutions
Turizmus

Kinyílt a cégek pénztárcája

Magyarország és főként Budapest iránt tovább élénkült a külföldi konferenciaszervezők érdeklődése is.

Berobbant a konferenciák és csapatépítő rendezvények piaca, a tavalyi 15 százalékos növekedés után idén további 35 százalékkal nőtt a kereslet

– tudta meg a Világgazdaság a KonferenciaHotelek.hu illetékesétől.

Montvai Ádám, a Szallas.hu oldalhoz tartozó portál menedzserének tájékoztatása szerint

az átlagosan 2,56 napos rendezvények költsége középértéken 969 ezer forint, egy-egy résztvevőre több mint 30 ezer forintot szánnak a megrendelők. Ezen belül a csapatépítő programoknál 21, a konferenciák esetében 37 ezer forint a fejenkénti ráfordítás.

A jelentős piacbővülés a hosszú hétvégékből rekordot író évben, a munkanap-áthelyezések miatt dupla kiesést okozó ledolgozott szombatok dacára valósult meg. A belföldi piac motorjai ugyanis mindenekelőtt a csapatépítő programok, amelyek megugrása a munkaerőpiaci helyzet hatása, mert a vállalatok költési hajlandósága újabban megnőtt a munkatársak megtartását célzó közösségépítés finanszírozására.

Fotó: Shutterstock

Mindeközben Magyarország és főként Budapest iránt tovább élénkült a külföldi konferenciaszervezők érdeklődése is,

a nemzetközi vendégek 80 százaléka budapesti helyszínekre érkezik, a magyar vendégeknek csak nagyjából a fele. A rekordmértékben növekvő kereslet ellenére a vidéki piac még mindig alapvetően kínálati, a budapesti helyszínek viszont gyorsan megtelnek,

és ahogy a főváros telítődik, a rendezvények egy része az agglomerációba vagy a közeli nagyvárosokba tevődik át.

Sőt, idén már több olyan külföldi – ukrán, koreai és thai – csoport is akadt, amelyik eleve Győrben, Székesfehérváron, Tatán szállt meg. Alapvetően Budapest és legfeljebb 50 kilométeres körzete számít népszerűnek, a fővárosban nincs az a szálláshelytípus, amely ne lenne eladható.

A jó minőségű, igényes, 3 csillagos, alsó kategóriás 4 csillagos szállodák nagy befogadóképességgel, számos konferenciateremmel segítenék leginkább a rendezvénypiac növekedését

– hangsúlyozta Montvai Ádám.

Az agglomerációs piacon, pontosabban Visegrád, Vác, Gödöllő, Lajomizse, Ráckeve, Tata és a Velencei-tó térségében legalább 150 főt befogadni képes, minimum hét teremmel rendelkező, 3 és 4 csillagos szállodákra lenne szükség. Vidéken leginkább a balatoni rendezvényhelyszínek, illetve az időszakos nyitvatartásuk az oka a legtöbb sikertelen keresésnek.

A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek