Tíz hajóval, két báziskikötővel és tíz kikötőponttal tesztüzemjelleggel indul el az idén nyáron a hazai nyaralóhajózási program, amelynek beindítására – két év alatt húsz hajó megvásárlására és húsz kikötő kiépítésére a Felső-Tiszán, a Bodrogon és a Keleti-főcsatornán – 4,6 milliárdot biztosított a kormány.
A nyaralóhajók szállítására kiírt közbeszerzési pályázatra a francia Nadia cégcsoport tagja, a Nicols hajógyár jelentkezett, amelytől a tervezett 1,6 milliárd forint helyett 1,51 milliárdért veszi az állam a húsz hajót,
az első járművet a február végi Utazás kiállításra szállítja le a pályázatnyertes.
Négy-, hat- és nyolcszemélyes hajókat rendelt az állam – tájékoztatott Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos, aki emlékeztetett rá, hogy a 2017 végén meghirdetett nyaralóhajózási programmal Magyarország tizenötödikként csatlakozik azon európai országok sorába, ahol a csatornákon és természetes vizeken már elérhető e rendkívül népszerű turisztikai termék.
A turisztikailag kevéssé hasznosított Tisza és Bodrog mentén megépítendő kikötőpontok kivitelezésére kiírt közbeszerzési pályázatra január 23-ig várják a jelentkezőket.
A Nadia csoport vezére, Alain Mousset szerint a nyaralóhajók évente 16-17 hetes foglaltsággal már nyereségesen működtethetők, az európai átlagos kihasználtságuk 14 és 22 hét között mozog. A francia vállalat saját hálózatán keresztül is értékesíti a magyarországi kínálatot. Az árak idénytől és hajómérettől függően napi 12–18 ezer forint között lesznek. A nyaralóhajók iránt reklám nélkül is már most hatalmas az érdeklődés.
A teljes cikk a Világgazdaság szerdai számában olvasható