Felújítják a Rác fürdőt, ősszel új tematikával visszatér a Palatinus strandra a Lumina park és 150 forintos egyszeri fürdőbelépőt vehetnek Budapest születésnapján a budapesti lakosok – mindezekről és az idei év első nyolc havi forgalmáról beszélt ma Borosné Szűts Ildikó, a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. (BGYH) vezérigazgatója a turizmus világnapja alkalmából tartott szűk körű mai sajtótájékoztatón.
Mint elhangzott: a tavalyi, minden idők legmelegebb nyarához képest az idei hűvösen indult, de a július közepén berobbant és augusztus végéig is elhúzódó kánikula kedvező fordulatot hozott, és a strandszezon forgalmát jelentősen korrigálta. A június-augusztusi időszak bevétele az idén meghaladta a 6,6 milliárd forintot, ez 125 százalékos növekedés 2022 azonos időszakához viszonyítva, illetve 116 százalékos a tervhez képest.
Augusztus végéig mintegy 2,66 millió vendég látogatott a BGYH létesítményeibe, ahol
a strandokon 7 százalékkal kevesebb, a fürdőkben viszont 5 százalékkal több vendéget regisztráltak, mint 2022-ben,
míg a 15,4 milliárd forint bevétel 16 százalékkal meghaladja a tervezettet.
A tavalyi tél egyik legnagyobb, várakozáson felül sikeres újdonsága volt a margitszigeti Lumina Park, amit több, mint 230 ezer látogató keresett fel, ezért
idén kibővülve, új tematikával visszatér a fénypark a Palatinus strandra
– jelentette be a BGYH vezérigazgatója.
Budapest 150. évfordulója tiszteletére a város történetének egy-egy jellemző szakaszát mutatják be a római kortól kezdve napjainkon át a jövő Budapestjének vízióját megelevenítve. Az egy-másfél órás, másfél kilométeren át vezető időutazás, a Lumina Park Palatinus 2023. október 19-től 2024. március 4-ig tart nyitva, minden nap sötétedéstől 21 óráig.
Az első budapesti fénypark sikere nyomán év végén megnyit Óbudán a Lumina Christmas Park is, igazi karácsonyi hangulatot varázsolva a Római fürdő 7 hektáros parkjába november 15-től 2024. január 15-ig ugyancsak minden nap sötétedéstől 21 óráig.
Éppen a Turizmus világnapján született döntés a Rác Fürdő rekonstrukciójáról a Fővárosi Közgyűlésen. A határozat alapján
indítható a közbeszerzési eljárás a kivitelező kiválasztására az időközben kritikus állapotba került fürdőépület helyreállítására és korszerűsítésére.
A BGYH tavaly felszámolási eljárás keretében vásárolta meg a hotelt is magában foglaló komplexumot, amiről időközben kiderült, hogy a több mint tíz éve zárva tartó Rác Fürdő épületének műszaki állapotát a szakértők a 2010-ben elkészült felújítás 40 százalékára becsülték.
Milliárdokért árulja a Rác Hotelt a fővárosA Rác Hotel eladásából befolyt összegből akár a szomszédos fürdő is megkezdheti a működését. A Budapest Főváros Vagyonkezelő Központ (BFVK) négymilliárd forint plusz áfa összeget határozott meg az évek óta üresen álló ingatlan vételáraként. |
A tulajdonos társaság saját forrásai terhére írja ki és bonyolítja le a fürdőépület kivitelezési közbeszerzési eljárását. A beruházás elvégzését 4,6 milliárd forint plusz 10 százalék tartalékkeret és további legfeljebb 460 millió forint opció összeghatárig engedélyezi a közgyűlési határozat.
A hotel hasznosítására tavasszal két szálon kerestek jelentkezőt, vevőt, vagy hosszú távú bérlőt, eredménytelenül. Októberben új pályázati kör indulhat, kedvezőbb feltételekkel.
A Rác fürdő 9-11 év alatt megtérülő beruházás, a számítások különböző fokú óvatossággal készültek,
de vélhetően reálisak, miután a hasonlóan törökfürdőt és modern részleget magában foglaló Rudast vették alapul. Budapest turisztikai attrakciói közül a fürdők stabilak és dominánsak, ezért az újabb történelmi fürdőberuházás fontos befektetés, amivel a BGYH a tervek szerint már 2025 márciusában növelni tudja a magyar főváros kapacitását – derült ki az elhangzottakból.
Budapest 150. születésnapján, november 17-én pénteken 150 forintos belépőjeggyel kedveskedik a BGYH a vásárlakóknak. A fürdőbelépőket lakcímkártyával, névre szólóan, legfeljebb két fő részére lehet megváltani november 4-től online. Az ÉnBudapestem digitális kártyával már november 3-án megvehetők az ajándékjegyek.
A budapesti lakosoknak kidolgozott applikáció folyamatosan épül, eredetileg a fővárosi intézményekbe kínált kedvezményes belépőket, de már piaci szereplők is jelentkeztek csatlakozási szándékkal – ismertette az idén tavasztól élő kártya fogadtatását Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A kedvezménykártyát már 20 ezren töltötték le, a fürdőbelépőhöz kapcsolt akcióval vélhetően tovább nő használóinak száma.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.