A Waberer's áthárítja az útdíjat
Július 1-től él az útdíj az autópályákon, autóutakon és főutakon, a 3,5 tonnánál nehezebb tehergépjárműveknek kell fizetni. A Waberer''s az ügyfeleinek kiküldött tájékoztatóban közölte, az útdíjfizetésből fakadó extraköltségeit áthárítja – írja az Index.hu.
Az áthárítandó összeg nagyságát a magyarországi felrakó- és lerakópont és az országhatár közötti távolságok kalkulációját követően tudják pontosan meghatározni, tranzitfuvarok esetén a két határátlépési pont közötti távolságot veszik figyelembe. Ügyfeleinek a cég azt írta, az új fuvardíjakról hamarosan tájékoztatni fogják őket.
Lajkó Ferenc, a cég fuvarozási és szállítmányozási vezérigazgató-helyettese hétfőn az Útdíjhírek szakportálnak azt mondta , évente 4 milliárd forint többletkiadást hoz a Waberer''s International Zrt.-nek az e-útdíj bevezetése.
A társaság 2600 járműszerelvénnyel üzemelő nemzetközi flottája rövid távon viszonylati jegyek megvásárlásával, a belföldi flotta közel 500 járműve pedig döntően GPS-alapon oldja meg az útdíjfizetést - közölte korábban a vezérigazgató-helyettes az MTI-hez is eljuttatott nyilatkozatban.
Lajkó Ferenc leszögezte: kizárt, hogy a járművek a fizetős útszakaszokat alternatív útvonalakkal tudnák helyettesíteni. Az e-útdíj hatálya alá kerülő több mint 6000 kilométernyi fizetős útszakaszt nem lehet kikerülni, különös tekintettel arra, hogy a kerülőutak sok esetben súlykorlátozással védettek - tette hozzá.
Június elején a fuvarozók versenyképességének javítása érdekében a kormány az e-útdíj kompenzációjára egyébként megállapodást kötött néhány fuvarozóval. A megállapodást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter írta alá, a fuvarozókat Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete ügyvezető főtitkára, Vereczkey Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete elnöke, valamint Wáberer György, a Waberer''s International Zrt. elnök-vezérigazgatója és a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum elnöke képviselte.
A megállapodás célja az volt, hogy a fuvarozók versenyképesek maradjanak. A megállapodás része egy az e-útdíj fizetés finanszírozhatóságát lehetővé tevő, államilag támogatott forgóeszközhitel is - közölte akkor a Nemzetgazdasági Minisztérium. A megállapodás két további kedvezményt is ad a fuvarozóknak: csökken a légrugós gépjárművek és pótkocsik után fizetendő gépjárműadó, és az e-útdíj 7,5 százaléka levonhatóvá válik a helyi iparűzési adóból.
Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete már korábban - igaz még a kompenzáció bejelentése előtt - jelezte, az elektronikus útdíj olyan többletterhet jelent a hazai belföldi fuvarozóknak, amelynek részbeni áthárítása a megrendelőkre nem kerülhető el.


