Ősztől jön az olcsó Tesla
Eredetileg 2017 végére ígérték a sorozatgyártást, igaz az előbbre hozott dátumot is illik fenntartással kezelni, hiszen az első Model X városi e-terepjárók (e-SUV) is a beharangozotthoz képest másfél éves csúszással gördültek le a szalagról. Év végére meglesz a heti ötezres, „valamikor” 2018-ban pedig a tízezres darabszám – írja a Forbes.
A Model 3 ára egyelőre változatlan, annak alacsonyan tartása érdekében a Model S és a Model X típusokba zsúfolt technikai vívmányok szűrten jelennek majd meg a családi autóban, amelyek - elődeivel szemben - csak bejáratásuk idején tankolhatnak ingyen áramot a Tesla szupertöltő hálózatánál, nekik már fizetniük is kell.
Tervek terén szárnyal, viszont pénzügyi vonalon viszont továbbra is bukdácsol a Tesla, amely a tavalyi záró negyedévet 219 millió dolláros veszteséggel zárta, jóllehet Musk erre az időszakra is profitot ígért a befektetőknek október végén, amikor hosszú idő után visszatért a nyereségzónába. Ahhoz viszont a tavalyi 76 230 autónál sokkal többet kell gyártania.
Pénzügyi célokat nem is fogalmaztak meg azon túl, hogy az idén 2.5 milliárd dollár értékű fejlesztéseket hajtanak végre. Tavaly a Tesla autógyártásból származó bevétele 6,35 milliárd dollárra ugrott a 2015-ös 3,74 milliárdról, míg a veszteség 888 millióról 773 millióra csökkent.