Piactérrel bővül az Axioart
Nagyszabású átalakításba kezdett az Axioart.com műkereskedelmi gyűjtőportált működtető Axioart Kft., miután 2015 végén tőkeemelést hajtott végre a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. bevonásával. Új logót vezettek be, a tabletre és mobiltelefonra is optimalizált honlapon nagyobb méretben jelennek meg a képek, videók.
A másfél évtized alatt feltöltött katalógusoknak köszönhetően két és fél millió műtárgy található az adatbázisukban. Másfél éve fizetős tagságot vezettek be, havi 2990 vagy évi 14 990 forintos díjért láthatók a kikiáltási és leütési árak, a katalógusok, a tételek részletes leírása és a tárgyról készült nagyítható fotó. Van keresőfigyelés is: a regisztrált felhasználók keresőszavakat jelölhetnek meg – jelenleg négyezer van beállítva –, melyek felbukkanása esetén értesítést kapnak. A felhasználók egyre gyakrabban keresték meg az Axioartot értékesítési szándékkal, ezért hozták létre a piactérfelületet, amely május közepén indul élesben.
Erőteljesebben fókuszálnak mostantól a kiemelt ajánlójegyzékek szolgáltatásra, valamint az online aukciókra. Utóbbiaknál a katalógusprezentáció árában vállalják a lebonyolítást is: adott időkeretben lehet ajánlatokat tenni, és figyelemmel kísérni a licit állását. A legsikeresebb eddig a Honterus Antikvárium online árverése volt, ahol a vártnál lényegesen nagyobb forgalmat és magasabb leütési árakat értek el.
is: az elmúlt években már két-háromszáz aukciót közvetítettek, de a technikai problémák miatt ez visszaszorult. Idén ősszel terveik szerint kitelepülnek az árverésekre, közvetítik őket, és a rajtuk keresztül elkelt tételekre kérnek jutalékot.
A galériák, antikváriumok, aukciósházak tekintetében 95 százalék fölött van a lefedettség az Axioart naptárában, most a forgalmat, a vételi megbízások számát és az eladásokat szeretnék növelni. Fő profiljuk továbbra is az internetes közvetítés, de a terveikben saját tematikus árverések is szerepelnek, például egy őszi borárverés.