BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Verseny a javából

2002.03.20., szerda 00:00

Lassan elfogynak a bevásárlóközpont-építésre alkalmas területek Magyarországon. A megfelelő helyszín ugyanis jól megközelíthető, továbbá olyan ponton van, ahol nagy az átmenő forgalom. Emiatt az újabb beruházások jórészt egy másik bevásárlóközpont közelében létesülnek.

Ez történt az Örs vezér terén is, ahol az Árkád a Sugárral szemben nyílik. Felvetődhet a kérdés, hogy kinek jó ez.

A kereskedőknek megéri, hogy egy bejáratott üzletközpont szomszédságában lévő új épületben béreljenek üzletet?

Az Árkád foglaltsági mutatói azt mutatják, igen. Az amúgy is óriási átmenő forgalmú Örs vezér tere ugyanis más szempontból is csomóponttá válik. A Sugárban Keravill és Csemege szupermarket van? Az Árkádban Média Markt és Spar nyílik. Így aztán amit az egyik helyen nem talál a vásárló, nagy valószínűséggel megveheti a másikban. Emiatt egyre többen elmennek majd az Örsre, ha csak találomra keresnek valamit, s ez a tendencia az oka annak, hogy napjainkra megváltozott a vásárlás iránya. Amíg egy évtizede még mindenki a város szívébe járt bevásárolni, manapság egyre inkább a periféria válik célponttá, mert egy-egy ilyen központot sokkal jobb felkeresni, mint végigsétálni a Nagykörúton.

Ma már egyre nehezebb a piacra lépés, mert a jó helyek már foglaltak. Az egymás közelében nyíló egységek azonban amellett, hogy komoly versenyre kényszerülnek, valójában nincsenek rossz helyzetben, mivel jelenlétükkel gerjesztik a forgalmat. A két-két, Budaörsön és Soroksáron lévő Auchan és Tesco áruház jó példa erre. Így több száz ezer lakost kiszolgáló bevásárlóközpont-gócok alakulnak ki, amelyek résztvevői nem is annyira egymással, hanem jóval inkább más hasonló csoportosulásokkal versenyeznek.

Demeter Kálmán

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.