Helyszíni szemlék
Kiss Attiláné
A Generali-Providencia Biztosító Rt. kárrendezési osztályvezetője
"Biztosítónkhoz az idei árvizek során több mint száz árvízkárbejelentés érkezett, 50 millió forint körüli összeggel. Biztosítótársaságunk kárszakértői a helyszíni szemlék során nemcsak a bejelentett károkat mérik fel, hanem azokat a károsult ügyfeleinket is felkeresik, akiknek még nem volt lehetőségük a bejelentést megtenni, helyszíni gyorselőleggel segítve a rászorultakat. Az emberek segítőkész hozzáállása, az árvízvédekezésben kifejtett odaadó kárenyhítő munkája jelentősen csökkentette a víz romboló hatását. Szakembereink mindent megtesznek annak érdekében, hogy a felmérés után kalkulált összegeket mielőbb átutaljuk a károsultaknak a gyors helyreállítás érdekében. A Generali-Providencia közel 400 ezer lakás- és családiház-biztosítási szerződéssel rendelkezik, vállalva az árvíz- és egyéb elemi kár kockázatokat, mint a vihar, felhőszakadás, jégverés, villámcsapás. Társaságunk ebben az évben is jelentős összegű kártalanítást nyújtott az időjárás által okozott károkra."
Védekezés önerőből
Borsa Gyula
A Hajógyári Sziget Vagyonkezelő Kft. ügyvezetője
"A hajógyári szigeten gyakorlatilag ránk ömlött az ár, hiszen a terület jelentős része egy méterrel a legmagasabb vízállás szintje alatt fekszik. A védekezést különösen nehézzé tette a feltörő talajvíz. Az épületeket azonban így is körülvettük, összesen mintegy 30 ezer homokzsákkal. A 60 ezer négyzetméteres ingatlanállományunkban hozzávetőlegesen 20 millió forintos kár keletkezett, amelyet a biztosító az elemi károk ellen kötött szerződés külön kitétele miatt nem térít. Az árvízi védekezést magunk oldottuk meg, többet a hatóságok sem tudtak volna tenni. Problémának tartom viszont, hogy homokzsákokból nem kaptuk meg az igényelt mennyiséget, ráadásul néhol fizetnünk is kellett érte. A véderőket tehát jobban össze kéne hangolni, szem előtt tartva, hogy a nemzeti vagyon ilyen helyzetben egységesen jelenik meg, különösen, hogy cégünk kétharmadrészt az ÁPV Rt. tulajdona."
Lakossági bejelentések
Vályogos Győző
Az OTP-Garancia Biztosító Rt. marketingigazgatója
"Munkatársaink - ugyanúgy, mint más hasonló esetekben - a bejelentéseket követően azonnal megkezdték a kárfelmérést. Ezt mindaddig folyamatosan végezzük, amíg valamennyi bejelentett kár felmérésre és kifizetésre nem kerül. A kárbejelentések folyamatosan érkeznek társaságunkhoz, vitás káresetről nem tudunk. Az augusztusi dunai árvíz kapcsán eddig bejelentett károk mennyisége és nagysága alapján a kifizetésre kerülő kár és tartalék összege előreláthatólag mintegy 100 millió forintot tesz majd ki. A bejelentett károk döntően lakosságiak, minimális számban kaptunk vállalkozói vagyonbiztosítási kárról bejelentést. Az árvízi védekezés megítélésünk szerint az árvízi veszélyhelyzetnek megfelelő ütemben és mértékben zajlott. A tavaszi hóolvadásos árvízkárok jelentkezése sajnos egy ideje menetrendszerűnek mondható, és gyakoriak a nyár végi nagy esőzések miatti károk is. Ilyen események kapcsán nem ritka a több száz kárbejelentés szinte egyidejű jelentkezése."
Folyamatos információ
Csizmazia János
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének győri irodavezetője
"Fuvarfeladat teljesítése az árvíz miatt nem maradt el, az ilyen helyzetben kulcsfontosságú tájékoztatási rendszer ugyanis jól működött. Csúcsidőben negyedóránként érkezett helyzetjelentés, így sikerült más útvonalra irányítani a járműveket, fennakadások voltak például a 2-es, 10-es és a 11-es úton. Ebből adódóan volt némi fuvarkilométer-hoszszabbodás, de ennek többletköltsége nem jelent meg díjemelésben, hiszen az árvíznél ilyen időszakban nagyobb gond, hogy a gyárak termelése - így fuvarigénye - a szabadságolások miatt jelentősen kisebb. E rendkívüli árvízi helyzetben osztrák, lengyel és német kamionosok is fordultak tájékoztatásért a központhoz, de az is elmondható, hogy az amúgy nehézkes cseh-szlovák határszakaszon is rugalmasabbak voltak. Az árvíz miatti egyetlen káresemény Plzennél, földcsuszamlás miatt következett be, a járműben esett kisebb kárt a cseh hatóságok költségén kiküszöbölték, így a fuvarfeladat itt is teljesülhetett."
Kényszerpihenő
Mizik Károly
A Mahart Rt. folyami árufuvarozási üzletágának igazgatója
"Az árvíz miatti hajózási zárlat következtében majd egy hétre föl kelett függesztenünk a hajóforgalmat. Ez egyfelől azt jelentette, hogy védett öbölbe kellett terelni a hajóinkat, és a rakodás is szünetelt, másfelől pedig árvízvédelmi készenléti szolgálatot kellett működtetnünk, mivel társaságunknak ilyen helyzetben az élet- és vagyonmentés kötelezettsége. Ez utóbbi esetben a költség 10-15 millió forintot tett ki, a nem közlekedésből adódó veszteségekre nem született becslés. Az árvízen kívül társaságunk kényszerpihenőre szorulhat alacsony vízállás, jégverés vagy zsilipek javítása miatt is, így általában az év hatvan százalékában tudunk csak hajózni. A mostani árvíz tehát alapvetően nem jelent eltérést az éves tervektől. Az évi 3,8 milliárd forintos forgalmú üzletágnak nagyobb gondot jelent, hogy az árbevétel 70 százalékát adó mezőgazdasági megrendelések még nem indultak be, így tevékenységünk időarányosan enyhe veszteséget mutat."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.