Mintegy százmilliárd forintos díjbevétel, avagy a hazai biztosítási piac mintegy 18 százaléka. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac ez évi várható nagyságából kiindulva nem is meglepő, hogy az itt jelen lévő 12 szereplő egyre ádázabb küzdelmet vív az autótulajdonosok kegyeiért. Bár ha azt vesszük, hogy a kgfb-üzletág csak bizonyos szegmensekben eredményez profitot, akkor érthetetlennek tűnik ez a nagy aktivitás. "Kopogtatótermék" - szól az indoklás, ám egyesek szerint az ügyfelek egy része - legalábbis az árérzékenyebbje, az elcsábításra hajlamosabbja - nem igazán vevő az újabb biztosítási termékekre. Egyrészt mert hazánk és a régi EU-tagországok biztosítási kultúrája között változatlanul nagy a szakadék (ráadásul egyes vélemények szerint ez nem is csökkent az elmúlt évtizedben), másrészt, mert a legszükségesebb vagyonbiztosítások nem emésztenek fel akkora havi kiadást, hogy számottevő kedvezmény esetén vonzóvá váljon annak áthozatala.
A cél mindenesetre ez: két vagy több termékkel odakötni az ügyfelet a biztosítóhoz, hiszen ebben az esetben már keletkezik olyan fedezet, amellyel számos kedvezményt lehet nyújtani a kgfb-díjaknál. Az idei év mindenesetre erről szól. Míg tavaly az alacsony díjak idéztek elő soha nem látott ügyfélvándorlást, addig az idén a kedvezmények össztüzében próbál eligazodni a gépjármű-tulajdonos. Ami egyáltalán nem könnyű.
Ötszázezer, egymillió - röpködnek a számok, hogy a tavalyi 250 ezer biztosítóváltót követően a 3,6 millió szerződéses közül hányan mozdulnak meg. A 2005. évi díjtáblázat bonyolultságát jól mutatja, hogy az internetes alkuszoknak a vártnál több, öt-hat napos kemény munkájába került a programok feltöltése, így az érdeklődők legkorábban szerda este, csütörtök reggel tudták összehasonlítani az egyes piaci szereplők ajánlatait. Ami egyes vélemények szerint akár módosulhat is.
A biztosítók zöme ugyanis beépítette díjszabásába a "gumitarifát", ami lehetőséget biztosít számukra, hogy hozzányúlhassanak a díjaikhoz. S nem kizárt, hogy élnek is vele, "visszavágva" ezzel az Allianz Hungária Biztosító "újításának", miszerint a 2005. évi kötelező díjakat a meglévő ügyfeleire vonatkozóan nem jelentette meg az újságban. A biztosítók szövetsége, a Mabisz egyelőre nem foglalt állást ez ügyben, az érdekeltek a pénzügyi felügyelettől (PSZÁF) várnak állásfoglalást. Ám ha ez belátható időn belül nem születik meg, úgy nem kizárt - az amúgy elmúlt években is fellelhető - maximum 25-50 százalékos kedvezménnyel kecsegtető "gumitarifa" bevetése, amely nagy valószínűséggel csak bizonyos szegmensekben jelenne meg. Az ügyfél mindenesetre csak jól járhat vele. Egészen addig, míg a "gumitarifa" csak kedvezménnyel párosul, s nem pótdíjjal - jegyzik meg halkan egyesek. Tény azonban, hogy az autós dolgát annyiban nem könnyíti meg ennek az elemnek a gyakorlati alkalmazása, hogy kiszámíthatatlan.
Ráadásul egy lavina is elindulhat. Tegyük fel, hogy a PSZÁF érdemben nem reagál az idei fejleményekre, így jövőre a piaci szereplők - követve az Allianz Hungária gyakorlatát - csak bizonyos díjtáblázatokat jelentetnek meg a szükséges fórumokon, jócskán vékonyítva ezzel az Mabisz hivatalos közzétételi oldalait. A versenytársak pedig szintén az internetes összehasonlító programokon keresztül szembesülhetnek a többi szereplő díjszabásával, tarsolyukban a "gumitarifával".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.