Egy nőnél természetes a krémek, parfümök, sminkek iránti vonzódás. Egyedi Anikó részben ezért cserélte el tungsramos marketingállását a kozmetikai iparágban vezető Estée Lauder Kereskedelmi Kft. ajánlatára. Kezdetben itt is marketingfeladatokat látott el, cégvezető három évvel később lett. Az amerikai központban 1998-ban határoztak a cseh stratégiaváltásról és annak irányítását a budapesti irodához csatolták. Ezt követte tavaly Lengyelország, majd a döntés: a társaság összességében innen irányítja a New York-i vállalat közép-európai forgalmát.

Egyedi Anikó szerint ma egyre több fiatal érzi az igényes külső fontosságát. Ez nem jelenti azt, hogy a legdrágább ruhákban kell járni, de az alapvető trendeket, öltözködési szabályokat illik ismerni: ügyvezetőként így "kötelező" divatos ruhákban megjelenni, sminkelni és illatot viselni, ennek alapjait neki is meg kellett tanulnia.

A szakember az idén több időt töltött a partnerországokban, mint a budapesti központban. Ennek oka, hogy a lengyel és cseh piacon a magyarországinál nagyobb növekedésre számítanak. A kozmetikumokra való költés a Magyarországon és Csehországban hasonló szinten áll, Lengyelországban kevesebb. Érdekesség, hogy Finnországban hiába magas a vásárlóerő, a jellemzően kis településekre még a parfümériákon keresztül is nehéz eljutni, Horvátországban pedig hiába alacsonyabb a vásárlóerő, a "mediterrán" szemlélet miatt a kiadásokon belül meglepően nagy részt tesz ki a kozmetikai költés.

Egyedi Anikó is látja, hogy szinte hetente újabb és újabb illatot emelhetünk le az illatszerüzletek polcairól. Sikerük gyakorlatilag a háttérben zajló, igen költséges kampányon múlik. A cég nálunk négy márkával van jelen; a kizárólag sminkkészítményeket lefedő Mac termékcsaládot szeptemberben vezették be a magyar piacra, és ősszel nyitották meg első Mac üzletüket Budapest belvárosában.

A kozmetikai ágazat rendkívül érzékeny iparág: szinte hónapra pontosan tükröződött például a köztisztviselői fizetésemelés a forgalmat regisztráló jelentésekben. Ugyanígy tetten érhető a vásárlóknak a műszaki cikkek részletre történő vásárlása miatti eladósodottsága is: amíg néhány éve a parfüm volt az egyik leggyakoribb karácsonyi ajándék, addig mára a mobiltelefon vagy más tartós fogyasztási cikk került az előtérbe. Emiatt a cég karácsonyi forgalma sem a vártnak megfelelően alakult, ez pedig új stratégia kidolgozására, további marketingfogásokra és promócióra kényszeríti az iparágban dolgozó valamennyi vállalatot.