Egy nőnél természetes a krémek, parfümök, sminkek iránti vonzódás. Egyedi Anikó részben ezért cserélte el tungsramos marketingállását a kozmetikai iparágban vezető Estée Lauder Kereskedelmi Kft. ajánlatára. Kezdetben itt is marketingfeladatokat látott el, cégvezető három évvel később lett. Az amerikai központban 1998-ban határoztak a cseh stratégiaváltásról és annak irányítását a budapesti irodához csatolták. Ezt követte tavaly Lengyelország, majd a döntés: a társaság összességében innen irányítja a New York-i vállalat közép-európai forgalmát.
Egyedi Anikó szerint ma egyre több fiatal érzi az igényes külső fontosságát. Ez nem jelenti azt, hogy a legdrágább ruhákban kell járni, de az alapvető trendeket, öltözködési szabályokat illik ismerni: ügyvezetőként így "kötelező" divatos ruhákban megjelenni, sminkelni és illatot viselni, ennek alapjait neki is meg kellett tanulnia.
A szakember az idén több időt töltött a partnerországokban, mint a budapesti központban. Ennek oka, hogy a lengyel és cseh piacon a magyarországinál nagyobb növekedésre számítanak. A kozmetikumokra való költés a Magyarországon és Csehországban hasonló szinten áll, Lengyelországban kevesebb. Érdekesség, hogy Finnországban hiába magas a vásárlóerő, a jellemzően kis településekre még a parfümériákon keresztül is nehéz eljutni, Horvátországban pedig hiába alacsonyabb a vásárlóerő, a "mediterrán" szemlélet miatt a kiadásokon belül meglepően nagy részt tesz ki a kozmetikai költés.
Egyedi Anikó is látja, hogy szinte hetente újabb és újabb illatot emelhetünk le az illatszerüzletek polcairól. Sikerük gyakorlatilag a háttérben zajló, igen költséges kampányon múlik. A cég nálunk négy márkával van jelen; a kizárólag sminkkészítményeket lefedő Mac termékcsaládot szeptemberben vezették be a magyar piacra, és ősszel nyitották meg első Mac üzletüket Budapest belvárosában.
A kozmetikai ágazat rendkívül érzékeny iparág: szinte hónapra pontosan tükröződött például a köztisztviselői fizetésemelés a forgalmat regisztráló jelentésekben. Ugyanígy tetten érhető a vásárlóknak a műszaki cikkek részletre történő vásárlása miatti eladósodottsága is: amíg néhány éve a parfüm volt az egyik leggyakoribb karácsonyi ajándék, addig mára a mobiltelefon vagy más tartós fogyasztási cikk került az előtérbe. Emiatt a cég karácsonyi forgalma sem a vártnak megfelelően alakult, ez pedig új stratégia kidolgozására, további marketingfogásokra és promócióra kényszeríti az iparágban dolgozó valamennyi vállalatot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.