Az idén ötmilliárd forintos forgalmat elérő Fornetti franchise-hálózat egy kiskunfélegyházi pékségből indult. A magánsütöde a környék kiszolgálását célozta meg klasszikus péksüteményeivel. Palásti József 18 éves volt, amikor a helyi magánsütödékből az egyik pék nyugdíjba ment, így nyílt lehetősége az egyik kisüzem bérlésére és vezetésére.
A nyolcvanas évek végén Palásti számára már érezhető volt a rendszerváltás: harmincadik születésnapján helyeztek üzembe egy nyugati mintára épített sütödét Kecskeméten. Az európai utazások, tapasztalatgyűjtések nyomán 1996-ban ráérzett arra: az élelmiszer-konzerválásból el fognak tűnni a tartósítószerek, így az egészséges táplálkozás jegyében a fagyasztott pékáru előtt ígéretes jövő áll.
A betéti társaság kinőtte kereteit, így jött létre 1997-ben a Fornetti Kft. A magyarul kemencét jelentő cégnév autóvezetés közben, öt perc alatt született meg a fejében. A cégvezető a Fornetti előtt nem dolgozott fagyasztott pékárukkal. Az összes péksüteményt a kecskeméti üzemben készítették, a tésztát megkelesztették és lefagyasztották, majd kiszállították. A látványpékségek üzemeltetéséhez tehát semmi másra nem volt szükség, mint egy kemencére. A rendszer egyszerű működtetése nem várt fellendüléshez vezetett: a dunántúli terjeszkedéshez újabb üzemet kellett építeni Igalon. A mester-franchise-vállalat idei forgalma megközelíti a másfél milliárd forintot. A dunántúli központot Palásti egyik jó barátja irányítja, aki a horvátországi terjesztésért is felelős.
A hálózat leggyorsabban fejlődő és a magyarországi utáni legnagyobb piaca Románia: tavaly döntöttek a temesvári üzem kétmillió eurós, kapacitásbővítő beruházásáról. A cégnél tavaly októberben adták át a másfél milliárd forintos, 6400 négyzetméteren elterülő kiskunfélegyházi üzemet, amelyet jövőre hétezer négyzetméteresre bővítenek.
A tízmilliárd forintra becsült fagyasztottpékáru-piacon a For-netti megközelítőleg 55-60 százalékos részesedéssel bír, a verseny erős, de Palásti József szerint a jelenleg működő pékségek alapvetően különböző célcsoportokat céloznak meg, és a fejlődéshez szükség van a konkurenciára is.
Palásti úgy érzi, a Fornetti megérett Amerikára: két-három éve tervezgetik a tengerentúli szállítást, és várhatóan ebben a hónapban indul az első rakomány. A cég 2005-ben a skandináv és a Benelux államokra fog összpontosítani, ahol minisnack-specialistaként keresnek jelenleg is mester-franchise-vállalatokat és további partnereket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.