Gönci János szobájának falán már nincs ott az a sárga mentőmellény, amelyet elődje a dolgozóktól kapott annak emlékére, hogy sikerült kiharcolnia az államtól a gyorssegélyt. Azt mondja: nincs szükség rá, tökéletesen tisztában van a helyzetével. Azért mégse feledjük, hogy meglehet, csak néhány hónapra tervezhet, hiszen ha sikeresen zárul az újabb privatizációs próbálkozás, az új tulajdonos akár megköszönheti addigi munkáját, és új embert ültethet a vezérigazgatói székbe.
Mégis mi ösztönzi akkor? - adódott a kérdés. Az, hogy jövőképet adjon a cégnek, hogy a munkatársak és a külvilág is elhiggye: stabil és fejlődőképes a cég. Egyébként feltétlen híve a magánkézbe adásnak, ugyanis egy igazi tulajdonos mindig jobban gondoskodik a sajátjáról, és a lehetőségeket is gyorsabban kihasználhatja.
Ha marad a Malév élén, átszervezni nem, racionalizálni azonban mindenképpen fogja a céget. Ehhez jól jönnek cégvezetői tapasztalatai. A Megamicro Kisszövetkezetet annak idején nyereségesbe fordította, és a Group 4 egyik biztonsági cégét vezetve is sikereket ért el.
A napokban elolvastam Lee Iacocca híres könyvét arról, hogyan mentette meg a Cryslert. A módszer még mindig életrevaló, ugyanis azt az alapigazságot sumázza, hogy fegyelmezettség és tervezettség nélkül egyszerűen nem lehet jól vezetni egy vállalatot - ecsetelte hozzáállását.
Ehhez még azt is érdemes hozzáfűzni - ezt vállalja is -, hogy a villamosmérnöki, majd egyetemi oktatói évek után következett politikusi időszak megtanította arra, hogy nagy rendszerekben és léptékekben gondolkodjon. Folyamatosan kellett vizsgáznia szervezésből, és egyszerre sok embert meggyőznie arról, amiben önmaga is hitt. Azért gyorsan felvilágosít, mielőtt téves gondolatom támadna: annak idején a Gazdálkodj okosan!-t, de később a Capitalyt is tudta játszani. Megértette és másokkal is megértette, hogy a nagy társadalmi és gazdasági váltás elkerülhetetlen.
Bevallása szerint még mindig hihetetlen számára, hogy ő vezeti a Malévet. Persze a szakma tudja, hogy Gönci János nem újonc a cégnél. A 2002-es kormányváltás után már felmerült a neve, másfél évig igazgatósági tag is volt, majd az ÁPV Rt. másik cégénél, a repülés közeli Budapest Airportnál lett vezető csapattag.
A politikától igyekszik függetleníteni magát, de csak a nagyon naivak hiszik el, hogy ezt valóban megteheti. Magyarország nem az a hely, ahol ez lehetséges. Hobbiszinten rendszeres műrepülő és búvár, és szentül meg van győződve arról, hogy egyik sem olyan veszélyes üzem, mint a politika vagy a Malév-vezérség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.