BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Vélemény csak tények alapján

2006.05.15., hétfő 00:00

Akkor „szakadt el végleg a cérna”, amikor 2005 őszén az ország gazdasági helyzetéről és az államháztartás állapotáról rengeteg vélemény elhangzott, amelyek nélkülözték a tényeket, a közgazdasági közbeszéd egyszerűen elvált a valóságtól – fedi fel Vadas László, a Central European Management Intelligence (CEMI) partnere a tanácsadó cég nemrég tartott és neves szakemberek által támogatott, nagy médianyilvánosságot kapott konferenciájának okát.

A tények alapján történő elemzést és a gazdasági kérdések vizsgálatát nem most kezdte: 2000-ben végzett a Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem (most Budapesti Corvinus Egyetem) pénzügyi szakán, felsőfokú tanulmányai közben pedig Hollandiában gazdagította tudását. Az egyetem elvégzése után okleveles könyvvizsgálói képesítést szerzett. Ismereteit előbb az OTP Alapkezelőnél hasznosította, majd a világ egyik vezető tanácsadó vállalatánál, a McKinsey-nél kutatóként, aztán tanácsadóként a régió pénzügyi intézményeivel került kapcsolatba. Kétségkívül illik rá a „jó pap holtig tanul” népi bölcsesség, hiszen munkája mellett a Közép-európai Egyetemen (CEU) közgazdaságtant hallgatott.

Három kollégájával együtt döntöttek úgy, hogy létrehozzák a CEMI-t, amely szigorúan tényalapú és megvalósításorientált problémamegoldással igyekszik a cégek tulajdonosainak és felső vezetőinek életét megkönnyíteni. A 2004-ben indított vállalkozás tavaly áprilisban vett lendületet, amikor az alapító partnerek egyike, Orbán Krisztián főállásban lett a cég ügyvezetője, majd néhány hónapon belül három társa is követte példáját. Jelenleg a régió hat országában dolgoznak ügyfeleiknek.

A „cérna elszakadása” arra ösztökélte az üzletembereket, hogy egy projektcsapatot kezdjenek építeni az egyes gazdasági területek neves szakértőinek részvételével. A nemzetközi kitekintéssel bővített első munkaanyag, az adatokból kiinduló analízis és a hosszú távú reformok melletti elkötelezett gondolkodás „levette a lábáról” Csaba Lászlót, Járai Zsigmondot és Simor Andrást, majd Chikán Attilát és Jaksity Györgyöt is, akik a célt támogatandó, nevüket adták a nagyszabású projekthez és a konferenciához. A kívánt hatás sem maradt el: a vállalat nevét megismerték a médiában, rengetegen, a várakozáson feletti számban elkérték a tanulmányt, a konferencia másnapján például Washingtonból érdeklődtek az anyag iránt.

A CEMI-nél tudatosan törekszenek arra, hogy maximálisan megteremtsék és fenn is tartsák az összhangot a magánélet és a munka között. Ennek felesége is örül, akivel nemrég egy régi stílusú házat vásároltak, a közeljövőbeli otthon reményében pedig most a hétvégeket a felújításra szánják. Mikor csak teheti, meglátogatja szüleit Tokajban, elmondása szerint a világ legszebb városában. Szinte magától értetődő, hogy a borokat szereti, és hazalátogatása alkalmával barátait is felkeresi. Őket látva örömmel tölti el, hogy vannak és lesznek jó magyar borászok.

CÉG

Central European Management Intelligence (CEMI).

A 2004-ben alapított vállalkozás két év alatt a régió egyik vezető stratégiai specialistájává nőtt.

Munkatársai a régió hat országában dolgoznak vállalati felső vezetői problémák megoldásán.

A már most is patinás ügyfélkörű cég tervei között további terjeszkedés is szerepel.



A 2004-ben alapított vállalkozás két év alatt a régió egyik vezető stratégiai specialistájává nőtt.

Munkatársai a régió hat országában dolgoznak vállalati felső vezetői problémák megoldásán.

A már most is patinás ügyfélkörű cég tervei között további terjeszkedés is szerepel. Vadas László (30) A Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetemen, majd Hollandiában és a Közép-európai Egyetemen hallgatott modern közgazdaság-tudományt. 2000-ben az OTP Alapkezelőnél, majd később a McKinsey-nél dolgozott kutatóként és tanácsadóként.

2005 óta a CEMI egyik vezetője és tulajdonosa.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.