A magyarországi noteszgép- és monitorpiacon meghatározó pozícióba emelte az Acer márkát a tajvani gyártó itteni képviselete. A mindössze ötfős iroda irányítója ötödik éve Egri Csaba, aki ily módon elmondhatja magáról, hogy egy nemzetközi nagyvállalat hazai „kisvállalkozója”. A kis létszámból adódóan nagyfokú önállóság jellemzi csapatának a tagjait. Magyarországon mint viszonylag kis piacon az Acer nem akar a képviseletnél többet, így az irodavezető elsődleges feladata a jövőben is a piacfigyelés, valamint a hazai viszonteladói kör támogatása marketing- és egyéb területen. Utóbbiban a közelmúltban történt egy nagyobb lépés: saját kézbe került a szerviz. Eddig hazai kisvállalkozókkal végeztették ezt a munkát. Tavaly nyáron viszont az Acer egymillió eurós beruházásból felépített egy szervizközpontot Brnóban, innen látják el a környező országokat, így Magyarországot is. A hibás gépért futárt küld a cég, ez is benne van a garanciális költségben.
Kérdésünkre, hogy az Acernél az effajta beruházásokért folyó versenyben ki miért lehet befutó, Egri Csaba elmondta: mivel az anyacégnél a költséghatékonyság számít mindenek- felett, így a magyarországinál egyszerűbb és kedvezőbb adózási feltételeket, valamint a kisebb bürokráciát kínálók jöhetnek szóba. Szlovákia és Csehország éppen ezen okok folytán tavaly nemcsak a szervizberuházást nyerte el, hanem a kelet-közép-európai régió felügyeletét is. Az európai szintű átszervezés nyomán Németországból ide került a térségi központ. Az Acernek egyébként Európa a legnagyobb piaca, nagyobb, mint az ázsiai vagy az amerikai – húzza alá a döntés súlyát az irodavezető.
Magyarországon főként a kis- és középvállalkozói körre összpontosítanak, az államigazgatás piaca egyre nehezebben számítható ki. Az otthoni felhasználók számára még idő kell a márkanév tudatosodásához. A képviselet-vezető saját termékeik reklámozásával kapcsolatban nem hisz az egyébként drágának tartott óriásplakátok, tévéreklámok üzletszerző erejében. Mint mondja, a csak informatikai termékeket gyártók árréséből ekkora marketingköltség nem finanszírozható.
Az üzleti felhasználók között igen nagy a szórás; van egy szűk réteg, amelynek főként a presztízs számít, a cég nekik kínálja a Ferrari-együttműködéssel gyártott modelleket. A piac egyéb területein nagyon kemény az árverseny, az eladások 60-70 százalékánál elsődlegesen az ár számít. A hazai noteszgéppiacon az idei euró-forint árfolyamot figyelembe véve a belépőszintű kiskereskedelmi ár 150 ezer forint.
Hozzáteszi, hogy a jelenlegi árak nem a tényleges piaci viszonyokat tükrözik, mivel a gyártók többsége még a januári áfacsökkentésre időzített készletekből árusít. Úgy látja, a hazai piac növekedése erőteljesen lelassult.
Az Acer Computer Magyarország 1993-ban alakult képviseleti irodaként. A jelenleg ötfős társaság a hazai noteszgéppiacon 2005-ben piacvezető volt, a monitorértékesítésben a második helyet szerezte meg, s az élenjárók között van a kéziszámítógép-eladásokban is.
A viszonteladókkal forgalmazó cég 2000 óta megtízszerezte az Acer
itteni bevételét, amely 2005-ben elérte a 35 millió eurót.
Egri Csaba (36)
1995–1996 ERTI Trade Kft., termékmenedzser
1996 Telecom-Fort Kft., értékesítési menedzser
1996–97 Számalk-CED Kft., informatikai igazgató
1997–99 Lézer Irodatechnika Kft., informatikai igazgató
1999– Acer Computer Magyarország, disztribúciós értékesítési vezető
2001– képviselet-vezető
Az Acer Computer Magyarország 1993-ban alakult képviseleti irodaként. A jelenleg ötfős társaság a hazai noteszgéppiacon 2005-ben piacvezető volt, a monitorértékesítésben a második helyet szerezte meg, s az élenjárók között van a kéziszámítógép-eladásokban is.
A viszonteladókkal forgalmazó cég 2000 óta megtízszerezte az Acer
itteni bevételét, amely 2005-ben elérte a 35 millió eurót.
Egri Csaba (36)
1995–1996 ERTI Trade Kft., termékmenedzser
1996 Telecom-Fort Kft., értékesítési menedzser
1996–97 Számalk-CED Kft., informatikai igazgató
1997–99 Lézer Irodatechnika Kft., informatikai igazgató
1999– Acer Computer Magyarország, disztribúciós értékesítési vezető
2001– képviselet-vezető-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.