Jelentősen fellendült a fapadosoknak köszönhetően a közép-európai turizmus Nagy-Britanniában. Magyarországról az idén már több mint 300 ezren látogathatnak a szigetországba, sokan éppen mostanában indulnak Londonba – véli Gődény Gábor, az angol turisztikai marketingtársaság, a VisitBritain (VB) magyarországi képviselője, aki az év eleje óta e tisztsége mellett a VB közép-európai marketingmenedzseri tisztségét is betölti.
A fiatal szakember, aki légi közlekedési mérnöki szakmájából adódóan korábban a KLM-nél és a Malévnél is több évet töltött el kereskedelmi és marketingvonalon, a régió prosperáló turisztikai ágazata jelentette kihívás mellett a VisitBritain erős márkaneve miatt váltott tavaly év végén munkahelyet.
Új pozíciójában a legfontosabb célja, hogy Nagy-Britannia még vonzóbb úti cél legyen a kelet-európaiak körében. Kiemelt szempont az is, hogy az érkező turisták minél több időt töltsenek el tartalmasan a szigetországban.
Mindezeket elsősorban PR-eszközökkel, online marketinggel kívánják elérni. Emellett a kiemelt partnerekkel – utazási irodákkal és a légitársaságokkal, fővárosi és vidéki repülőterekkel – is együttműködnek. Többek között úgy, hogy közös kampányokat szerveznek. A VB céljai megvalósításához egyébként több mint 50 millió fontos büdzsét használ fel éves szinten. A társaság összesen 450 alkalmazottat foglalkoztat, 60 százalékukat külföldön.
Magyarországon egy virtuális online iroda keretében van jelen a szervezet, míg a kelet-európai központ Berlinben működik. Így Gődény Gábor a hozzá tartozó régió ügyeinek irányítása miatt sokat utazik, s koordinálja a lengyel és a cseh partnerek feladatait is.
Mint mondja: egyre fontosabb piac Nagy-Britannia számára Magyarország. Már csak azért is, mert az elmúlt három évben megháromszorozódott az innen érkező utasok száma. Az idén pedig már több mint 300 ezer magyar látogatóval kalkulál a VisitBritain.
Fontos piac Magyarország azért is, mert az utasok többet költenek, mint a cseh és a lengyel turisták. Igaz, a legnagyobb kelet-európai vásárlóerőt jelentő Oroszországtól azért jócskán elmaradnak. Utasszámban amúgy Lengyelország is megelőzi a magyar piacot, hiszen onnét évente egymillióan érkeznek.
A régióból érkező turisták amúgy főleg Londont célozzák meg. Ez nem is véletlen, hiszen az angol főváros az egyik legkedveltebb európai úti cél, ahol mindennap történik valami izgalmas. Jelenleg is mintegy kétmillió turista tartózkodik ott. A vidéki Anglia iránt főleg csak a visszatérők érdeklődnek, s egyelőre Wales és Skócia is kiaknázatlan – véli Gődény Gábor. Ennek legfőbb oka a marketingszakember szerint, hogy nincsenek közvetlen járatok az említett helyekre.
A szervezet 31 fő piacot lefedő, 25 irodából álló hálózatot működtet.
A társaság összesen 450 alkalmazottat foglalkoztat, 60 százalékukat külföldön.
Gődény Gábor 1973-ban, Debrecenben született. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett diplomát 1997-ben, légi közlekedési szakon. 1998 és 2001 között a KLM légitársaságnál dolgozott.
2002-től saját menedzsment-tanácsadással foglalkozó cégét irányítja, közben pedig a Malév kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatói pozícióját is betölti.
2005 végétől a VisitBritain közép-európai marketingmenedzsere és magyarországi képviselője. Nős, három gyermek édesapja.
A szervezet 31 fő piacot lefedő, 25 irodából álló hálózatot működtet.
A társaság összesen 450 alkalmazottat foglalkoztat, 60 százalékukat külföldön.
Gődény Gábor 1973-ban, Debrecenben született. A Budapesti Műszaki Egyetemen szerzett diplomát 1997-ben, légi közlekedési szakon. 1998 és 2001 között a KLM légitársaságnál dolgozott.
2002-től saját menedzsment-tanácsadással foglalkozó cégét irányítja, közben pedig a Malév kereskedelmi és üzletfejlesztési igazgatói pozícióját is betölti.
2005 végétől a VisitBritain közép-európai marketingmenedzsere és magyarországi képviselője. Nős, három gyermek édesapja.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.