„Megtisztelő és megborzongató érzés a Budapest Airport vezérigazgatójának lenni” – mondta Stewart Wingate, amikor július 1-jével hivatalosan is átvette a repülőtér-üzemeltető cég vezetését a távozó Chris Woodrufftól. Az átmenet zökkenőmentes lesz – ígérte –, hiszen Chris Woodruff-fal együtt dolgozott azóta, hogy a British Airports Authority (BAA) átvette az irányítást Ferihegyen; sőt ugyanazt az irodát osztották meg egymással.
Megkérdeztem Chris Woodrufftól, hogy milyen tanáccsal látta el szobatársát, amikor biztossá vált: az eleve is átmenetinek meghirdetett budapesti tartózkodás után öt évre Ausztráliába vezényelték. Bajsza alatt azt mondta: „Nagyon egyszerű dolgot mondtam, azt, hogy legyen türelmes. Mindenkivel, kollégákkal és utasokkal egyaránt.” Kifejteni nem nagyon volt ideje, hogy mire gondolt (sietett tárgyalni Demszky Gábor főpolgármesterrel), de nem nehéz rájönni. Elvégre éppen most szabják át az egész céget, és ezzel gyökeresen megváltoztatják azt a közvetlen közeget is, amelyben működnek. Ehhez meg jókora türelem kell, nem elég a róla elterjedt úthenger-mentalitás.
Kellhet még a kitartás és a következetesség is. A szerszámos multi (Black & Decker) soraiban eltöltött több mint másfél évtized arra enged következtetni, hogy ez megvan az új ferihegyi főnöknél. Mérnökemberhez jól illik a kiszámíthatóság, még akkor is, ha esetleg „szögletes” gondolkodással is megvádolhatják. Kiszámíthatósága nyilván sokat segített a ranglétra fokainak megmászásában. Végül is csehországi képviselet-vezető lett, s onnan igazolt át a BAA-hoz.
Tulajdonképpen szerencséje van. Nem ő volt az első számú felelős a legnehezebb munka kezdetén, a lomha nagyvállalat átszabásának első heteiben-hónapjaiban. Abban viszont már neki is része volt, hogy sikerült megegyezni a szakszervezetekkel a leépítések és üzletág-kiszervezések ügyében, rendet vágtak a taxisfronton, meghirdették a minibuszüzletágat, és hamarosan a földi kiszolgálást is eladják, miközben egyre több kisebb-nagyobb új légitársaságot bírtak arra, hogy indítsanak (új) budapesti járatot. Nem mellékesen pedig megkezdték a leszállási díjak csökkentését.
Az a gyanúm, a jövőben sem lesz munka nélkül. Az igazi, látványos változások csak most jönnek Ferihegyen. Két éven belül – még bőven Wingate idejében – összeépítik a 2A és 2B terminált, elkezdik az új parkoló kivitelezését, hozzáfognak a kargóközponthoz, hogy csak néhányat említsek a 2012-ig vállalt 65 milliárd forintos fejlesztés közül. Hadd írjam ide, amit a napokban mondott erről, azt hiszem, nem kell hozzá kommentár: „Ínyemre van az, ami rám vár. Megvalósítani hosszú távú terveinket, hogy Ferihegyből egy nagyszerű repteret csináljunk, amelyre mindenki őszintén büszke lehet itthon.”
A brit vállalat 75 évre üzemeltetési jogot is szerzett tavaly decemberben. Jelenleg közel 2000 fő dolgozik a tavaly 37,4 milliárd forintos árbevételt elért cégnél.
A brit vállalat 75 évre üzemeltetési jogot is szerzett tavaly decemberben. Jelenleg közel 2000 fő dolgozik a tavaly 37,4 milliárd forintos árbevételt elért cégnél. Stewart Wingate (34) A glasgow-i repülőtér ügyfélszolgálati igazgatójaként dolgozott.
A BAA előtt 16 évig dolgozott a Black & Deckernél különböző vezető pozíciókban.
Kitűnő minősítésű mérnöki diplomát szerzett a Northumbriai Egyetemen, majd MBA-diplomát a Newcastle-i Egyetemen. Anglia mellett Német-, Csehországban és Skó-
ciában is élt és dolgozott.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.