A sors fintora, hogy pár nappal a londoni repterek terrorriadója előtt tette közzé az Európai Bizottság a repülőterek biztonsági intézkedéseinek finanszírozásával foglalkozó jelentését. A szeptember 11-i terrorcselekményeket követően az EU számos repülésbiztonsági előírást fogadott el, ezek alapján a tagállamoknak uniószerte azonos minimumkövetelményeket kell alkalmazniuk a reptereken. Azonban hamar felmerült a kérdés, hogy valójában kinek, a repülőtér üzemeltetőjének vagy az államnak kell döntő részben állnia a számlát a biztonsági kiadások fedezéséért.
Az európai légitársaságok érdekvédelmi csoportja már régóta ostorozza a tagországok kormányait, hogy alig vállalnak szerepet az egyre kiterjedtebb biztonsági előírások költségeinek fedezéséből. Azzal érvelnek, hogy az amerikai kormány 2001 és 2003 között több mint hárommilliárd dollárt fizetett a légicégeknek egyfajta kompenzációként a szigorú előírások betartása miatt.
Márpedig a mostani terrorriadó fényében valószínűsíthető, hogy újabb biztonsági előírásokat vezetnek be. Ennek megfontolását már akár a londoni eseményekre reagálva sebtében e hétre összehívott uniós szakértői fórum is napirendjére tűzheti. A repülésbiztonsági szakemberek találkozóját Franco Frattini belügyi biztos kezdeményezte, aki szerint a minapi események ismételten a terrorizmus elleni küzdelem fokozásának fontosságára szólítanak fel mind tagállami, mind közösségi szinten. TarG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.