Lukácsi Zoltán
A CIB Bank lakossági marketingfőosztályának a vezetője
Fontos a tájékozódás
„A bankváltás elsősorban az ügyfél agilitásán múlik, aki ugyanis eljut arra a pontra, hogy anyagi vagy elégedetlenségi okok miatt bankot vált, többnyire leküzdi az akadályokat. Az ügyfelek nagy része azonban nem érzékeny a számlavezetési jutalékokra, akkor sem, ha egy másik banknál éves szinten csak a számlavezetéssel tízezres nagyságrendű összeget spórolhatna meg. Éppen ezért fontos az ügyfél tudatos választása. Természetesen az is gondot okoz, hogy az átmeneti időszakban két számlát is fenn kell tartania, s ez többletköltséggel jár. Szektorszinten az áttérés megkönnyítése érdekében fontos lenne számos folyamat egységes szabályozását megvalósítani, például a csoportos beszedési megbízások kezelését.”
Illés Zoltán
Az OTP Bank Lakossági Igazgatóságának ügyvezető igazgatója
Hosszú távú bizalom
„Az ügyfelek adott esetben hosszabb ideig gondolkodnak egy bankváltással kapcsolatos döntésen, mert nem kockáztatnak egy sokéves együttműködést egy-egy akciós ígéret miatt. A tényleges váltás zökkenőmentesen lebonyolítható, és számos területen már olyan eljárásokat alakítottak ki a bankok, amelyek megkönnyítik az átigazolást. Nagy részük most is többféle hazai és uniós ajánláshoz igazodik önként. A kormányzat által felkért szakértői bizottság javaslatával egyetértve célszerűnek tartom a szakmai szövetségek keretében egységes önszabályozás kialakítását az ügyfél-tájékoztatás és bankváltás normáiról a pénzügyi szolgáltatói szektor egészére vonatkozóan. A visszásságok ugyanis leginkább a nem banki pénzügyi szolgáltatóknál tapasztalhatók.”
Katona József
A Raiffeisen Bank vezérigazgató-helyettese
Adminisztráció
„Elsősorban adminisztrációs problémák okozzák a bankváltás körüli nehézségeket, és nem a bankszektor ügyetlenkedései. Az ügyfelek számára a legkellemetlenebb ugyanis az, hogy mindenkit, akivel pénzügyileg kapcsolatban állnak, tájékoztatniuk kell a bankszámlaszám megváltozásáról. Nem könnyítik meg a csoportos beszedési megbízást igénylők helyzetét a közműszolgáltatók sem, hiszen két-három hónapba is beletelik, amíg az ügyfél másik számláról utalhat, addig pedig marad a posta és a csekk. Éppen ezért az igazán ügyfélbarát megoldás nem a számlaátirányítás lehet, amelynek keretében az ügyfél adott számláján lebonyolított forgalmat egy másik számlára irányítják, hanem a számlahordozás, vagyis amikor a kliens a számlaszámával együtt mehet át másik hitelintézethez.”
Orosz András
A K&H Bank marketingigazgatóságának ügyvezető igazgatója
Lojalitás
„A bankoknak transzparens árstruktúrára, átlátható díjakra és kondíciókra kell törekedniük, mert elsősorban ezek szolgálják az ügyfél érdekeit. Ugyanakkor amennyiben a bank ezeket korrektül biztosítja, az akár a hoszszú távú kapcsolat alapja is lehet közte és az ügyfél között. A K&H Bank éppen ezért korábban sem korlátozta, s ezután sem akadályozza ügyfeleit a bankváltásban, sem adminisztratív, sem egyéb eszközökkel. Az ügyfelek lojalitását ugyanis egyre inkább a kiegészítő szolgáltatásokkal lehet megnyerni. A magas színvonalú hitelintézeti tanácsadással ugyanúgy hosszú távra lehet megnyerni az ügyfelet, mint számos banki és biztosítási termékkel. A kliensek érdekeit szolgálná a hitelintézeti pozitív adóslista bevezetése is, amelyet ezért a K&H Bank támogat.”
Király Júlia
A Nemzetközi Bankárképző Központ Zrt. vezérigazgatója
Két fő probléma
„Magánvéleményem szerint két fő problémával néznek szembe azok az ügyfelek, akik folyószámlájukat másik bankhoz kívánják átvinni: a számlaszám megváltozásával és a régi hitelintézetnél igénybe vett szolgáltatások átvitelével. A számlaszám megváltozásával kapcsolatban megoldást kínál a számlaszám-átirányítás, hiszen ilyenkor egy ideig még él a régi szám is. Erre technikailag a GIRO elszámolóház már készen áll. A másik nagy akadály a szolgáltatások átvitele, amelyre szintén a GIRO kínál megoldást. Amennyiben annak rendszerén keresztül teljesítenék a csoportos beszedési megbízásokat, úgy bankváltásnál egy mozdulattal át lehetne irányítani a közműszolgáltatókat a másik hitelintézethez. Más probléma a hitelek átvitele, erre a piaci verseny adhat megoldást.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.