Sokáig úgy tűnt, bomba üzlet benzinkutat nyitni. Lépten-nyomon új kutak tűntek fel: egyre több multi logójával találkozhattunk, és árnyékukban sok márka nélküli, „fehér” kis kút is megélt. Utóbb fordult az irányzat. Már a múlt emlékei közé tartozik a Q8 éppúgy, mint az Avanti, a BP vagy az Aral. A megmaradó nagyok léptek a helyükbe. Az új logó ritka, mint a fehér holló: ilyen a Lukoilé, amellyel egyre gyakrabban találkozhatunk vagy a Petromé a déli határszélen.
A verseny élesebb, mint valaha, a kontinensnyi méretekben gondolkozó társaságok átcsoportosítják erőiket, hogy hatékonyabban működhessenek. Az, aki nem találja meg a számítását, elmegy. Más szempontokat vesz figyelembe például a Tesco és az Auchan. Ők nem olajtársaságok: nem csak keresni akarnak a hipermarketek mellé épített kutakon, vevőcsalogatónak is szánják őket. Megint más okból jelent meg az Autóklub hálózata: fel akarja venni a harcot a túl drágának tartott kutakkal, és nem utolsósorban kedvezni akar a tagságának.
Az öldöklő versenyben kiszorulnak a piacról a márkanélküliek, pedig sokáig úgy tűnt, hogy számukra is nagy a játéktér. most egyre inkább csak azok maradhatnak talpon, amelyek jó helyet választottak: például nincs közeli versenytársuk.
Változások vannak árfronton is. Korábban voltak drága és olcsó hálózatok: a pénzesebbek a Shellhez mentek tankolni, az viszont, aki spórolni akart, például a Jethez, Essóhoz állt, vagy éppen egy fehér kút szolgáltatásait vette igénybe. Mostanság inkább területi különbségek vannak: az egymáshoz közeli Shell- vagy Mol-állomás által felszámított ár kisebb az eltérés, mint az azonos hálózathoz tartozó két kúté az ország különböző részén. Nyilván a kutak a vevők pénztárcájához is igazítják az árakat.
Most újabb változás küszöbén vagyunk. Kezdődik a bioüzemanyag-korszak, Magyarországon is megjelenik, mégpedig heteken belül az E85-ös biobenzin, ez újabb válaszút elé állítja a szereplőket. De ez még a jövő zenéje.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.