Ha az ember belefog valamibe, azt csinálja komolyan, teljes erőbedobással, hiszen csak úgy van értelme – vallja Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonosa. A jelenleg másfél milliárd forintos fejlesztést végrehajtó cég vezetőjére sportolói múltjában és az üzleti világban is ez a mentalitás jellemző. Vegyészmérnök édesapja – aki az Olympos Kft. igazgatója volt – ösztönzésére ugyan szerzett élelmiszer-ipari végzettséget, de fiatalabb korában kevés időt töltött a szakmában, sokkal jobban vonzotta a sport. Profi cselgáncsozó volt az akkori Budapesti Honvédnál, tizennyolcszoros országos bajnok, válogatott. Amíg versenyszerűen sportolt, még a külföldi nyaraláskor is bement a helyi termekbe edzeni. Egyébként ha külföldön jár, most is teszteli a helyi adottságokat, igaz, nem az edzőtermeket látogatja, hanem a helyi ásványvizeket kóstolgatja.
Sportpályafutása vége felé, 1990-ben indította el édesapjával azt a vállalkozást, amelyből a Szentkirályi Ásványvíz Kft. is kinőtt. Kezdetben citromleveket árultak, amelyeket bérmunkában készítettek számukra. A forgalmazást egy kereskedelmi cégre bízták, de a versenyszerű sportolás befejezésével saját maga is elkezdte árusítani a terméket, klasszikus házaló ügynök módjára, egy Barkasszal járva az országot. Addigra már narancslevet, szörpöt, aromákat is gyártottak, és 1992-re jutottak el arra a szintre, hogy megvásárolhatták Szentkirályon a téeszt, amelynek helyén létrehozták a mai palackozót. Később már egymaga intézte a teljes forgalmazást. A kereskedői véna egyébként családi örökség – állítja Balogh Levente –, nagyapját is jó kereskedőnek tartották. Az értékesítés mellett idővel a marketinget is kitanulta, sőt ma már a címkék és a palackok tervezésében is nagy gyakorlata van.
Az első években jól ment az üzlet, 2000-ig évről évre sikerült a többszörösére növelni a cég forgalmát. Azonban a túl sokféle termék a bővülés gátjává vált, mivel mindig azt támogatták, amelyik éppen gyengélkedett, így a sikeresek továbbfejlesztésére kevesebb figyelem jutott. Végül 2002-ben úgy döntöttek az édesapjával, hogy több cégre osztják a vállalatot, így alapította meg 2003 nyarán a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-t. Bár az ásványvízágazat ment a leggyengébben, már akkor érezhető volt, hogy a piac komoly fejlődés előtt áll. Úgy döntöttek, nem az olcsóbb kategóriára összpontosítanak, hanem a nagy világmárkák piacát célozzák meg. Az első eredmények viszonylag korán jöttek, hiszen 2004-ben egy párizsi nemzetközi ásványvízversenyen a Szentkirályi nyert a legjobb külföldi ásványvíz kategóriában. A nagy multinacionális cégekkel folytatott versenyben egyedüli magyarként – az AC Nielsen mérése szerint a szénsavmentes kategóriában 2005 tavasza óta, 2006 októbere óta pedig abszolút piacvezető – a Szentkirályi márka tulajdonosa szeretné megtartani ezt az előkelő pozíciót, és távlati célja a hazai ásványvízpiac 30 százalékos részesedésének megszerzése.
CÉG: Szentkirályi Ásványvíz Kft. A 2003-ban alapított cég tavalyi forgalma 4,8 milliárd forint körül alakult a 2005-ös 4,02 milliárd után.
A 15 országba exportáló társaságnak a hazai piacon – terméktől függően – 9–15 százalékos részesedése van.
Három gyártósoron palackoznak ásványvizet, de a folyamatban lévő 1,5 milliárdos kapacitásnövelő beruházásnak köszönhetően a jelenlegi 220 millió helyett már évente 450 millió liter ásványvíz előállítására lesz lehetőség.
Balogh levente (37)
Élelmiszer-technikusi, illetve technológusi oklevelet szerzett, okleveles üzemgazdász. Profi cselgáncsozó volt, háromdanos, fekete öves mester.
Nős, két lánya van, 9 és 11 évesek, mindketten ének-zenei iskolába járnak, és rendszeresen sportolnak.
Hetente háromszor edz, vasárnaponként lovagol, emellett búvárkodik, és ha teheti, jetskizik.
CÉG: Szentkirályi Ásványvíz Kft. A 2003-ban alapított cég tavalyi forgalma 4,8 milliárd forint körül alakult a 2005-ös 4,02 milliárd után.
A 15 országba exportáló társaságnak a hazai piacon – terméktől függően – 9–15 százalékos részesedése van.
Három gyártósoron palackoznak ásványvizet, de a folyamatban lévő 1,5 milliárdos kapacitásnövelő beruházásnak köszönhetően a jelenlegi 220 millió helyett már évente 450 millió liter ásványvíz előállítására lesz lehetőség.
Balogh levente (37)
Élelmiszer-technikusi, illetve technológusi oklevelet szerzett, okleveles üzemgazdász. Profi cselgáncsozó volt, háromdanos, fekete öves mester.
Nős, két lánya van, 9 és 11 évesek, mindketten ének-zenei iskolába járnak, és rendszeresen sportolnak.
Hetente háromszor edz, vasárnaponként lovagol, emellett búvárkodik, és ha teheti, jetskizik.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.