BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egységes régió a Balaton

2007.04.10., kedd 00:00

Kettős szerepkörben kell megfelelnie Polgár Tibornak, a Balatontourist Zrt. nemrég kinevezett vezérigazgatójának. Vinni kell a jelenlegi portfóliót, meg kell tartani a vendégeket, és a tulajdonosi elvárásoknak megfelelően biztosítani kell a tevékenység eredményességét. Ugyanakkor ezzel párhuzamosan új stratégiát szükséges építeni; ki kell dolgozni a programokat, alátámasztani objektív vizsgálatokkal és beindítani azokat. „Nincs lehetőségünk arra, hogy leálljunk, s majd egy új, kész termékkel lépjünk a piacra. A két elvárásnak egyszerre kell megfelelni” – hangsúlyozza. Ezt a kettősséget azonban nem érzi tehernek, mint mondja: „jól kiegészítik egymást”.

A kempingszakmát a Siotournál tanulta. A virágkorában az ország legnagyobb idegenforgalmi társasága 2004-ben – amikor Polgár Tibor odaigazolt – nem sokban különbözött a 80-as évek állami vállalatától. „Kemény döntéseket kellett meghozni ahhoz, hogy a cég a mai piaci körülmények között is működőképes legyen” – emeli ki. Ekkor már készültek a Balatontourist megvételére. „Ezt követően lehetett csak elgondolkodni azon, miként lehet a korábban három megyéhez tartozó idegenforgalmi cégeket összekapcsolni, egy Balatont csinálni. Ez a térség egy régió, egységesen kell kezelni” – hangsúlyozza.

„Ma viszonylag nagy területen, kihasználatlanul folyik a kempingezés. Van viszont egy kialakult vendégkör. A fejlesztési programnál arra törekedtünk, hogy meghatározzuk a szükséges maximális kapacitást, s ehhez igazítsuk a kempingek méreteit, a felszabaduló területeken pedig olyan idegenforgalmi beruházásokat indítsunk el, amelyek további vendégforgalmat generálnak” – magyarázza.

Erre az évre azonban még nem ígér semmi látványosat. Átalakították a üzemeltetési struktúrát annak érdekében, hogy a társaság szakemberei a fejlesztésekre koncentrálhassanak; a kempingek döntő többségét egy franchise típusú üzemeltetés keretében bérbe adták, ahol a Balatontourist a kötelező elvárások – standardok – megfogalmazása és ellenőrzése mellett az értékesítési és marketingtevékenységet végzi. Az idén – a szezon lezárása után – reálisan három-négy egység fejlesztése indulhat el. A következő három-négy évben pedig összesen mintegy hét-nyolc kemping átalakítása történhet meg. Egyelőre ennyi látszik – szögezi le, majd emlékeztet a tulajdonos SCD ígéretére: hétéves távlatban a Balatontourist egységeiben 50 százalékkal bővülhet a vendégéjszakák száma.

Ennek elérése érdekében olyan szolgáltatásokkal akarják bővíteni a palettát, amelyekkel nyújtható a főszezon, s egy esős napon is tartalmasan eltölthető az idő. Utal itt például a wellness egyes elemeinek meghonosítására a kempingekben. Hangsúlyosan minőségi kínálatról beszél. Mint mondja: a kempingezés közel sem egyenlő a legolcsóbb nyaralási formával. Ez életforma, a Balaton adottságai pedig kiválóak ahhoz, hogy e réteg kedvelt célpontja legyen.

Balatontourist Zrt.

A társaságnak 21 kempingje, ezekben pedig 7080 kempinghelye van a Balaton körül.

Piaci részesedése jelenleg 86 százalék.

A cég egységeiben tavaly 133 ezer vendég 650 ezer éjszakát töltött el. Az árbevétel elérte a 2,3 milliárd, az adózott eredmény a 276 millió forintot.



Piaci részesedése jelenleg 86 százalék.

A cég egységeiben tavaly 133 ezer vendég 650 ezer éjszakát töltött el. Az árbevétel elérte a 2,3 milliárd, az adózott eredmény a 276 millió forintot. Polgár Tibor (29) Szolnokon szerzett idegenforgalmi, Pécsett közgazdászdiplomát. A Mol Hotelsnél kezdett szállodaigazgatóként, majd a Hilton Budapest érékesítéséért felelt, később a Danubius Spa & Conference Hotel Visegrád igazgatója volt.

A Siotournál értékesítési és üzemeltetési igazgatóvá, azt követően a Balatontourist értékesítési és marketingigazgatójává, 2007 márciusától vezérigazgatójává nevezték ki. Nőtlen. Kosárlabdázik a Malév SC-ben. A budapesti Heller Farkas Főiskolán tanít, a Pécsi Tudományegyetemen doktori tanulmányokat folytat.-->

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.