Kampányország
Nehéz helyzetben vannak a szocialisták: nem elég, hogy a törzsbázisuk teljesen leamortizálódott, ráadásul egy igazi, éles kampányhelyzetben most csak pianóban üzemelnek. Tehát nem tudni, miként is lehet majd visszacsábítani a szocialista szavazókat, s elég lesz-e rá a következő két esztendő; az utóbbi években a kampányolást megszerető és profi szintre emelő s azzal választást is nyerni tudó Gyurcsány-csapatra hálátlan feladatot ró a Fidesz-népszavazás. A nem hivatalos szerepleosztás szerint az SZDSZ harsányabban, az MSZP pedig úgy tesz, mintha, s csak éppen, de korteskedik azzal, hogy menjenek el a választók március 9-én voksolni, és nemmel szavazzanak. Előbbi mozgósítani is akar, utóbbi azért ódzkodik ettől. S míg a liberálisoknak „jól áll” ez a szerep, az amúgy lelkileg is megzuhant és a vizitdíjat sosem szerető szocialistáknak finom szólva sem testhezálló.
Eközben a megint felértekelődött közvélemény-kutatások szerint ha magas lesz a részvételi arány, s a Fidesznek sikerül a saját bázisán túl a kormány munkáját kedvezőtlenül megítélőket az urnákhoz csábítani, meglesz a három sarc eltörlését szorgalmazó kérdésekre a hozzávetőleg 2 milliós igen szavazat.
Orbán Viktor pedig ezzel a „nem pártkérdésről” szóló népszavazással is igyekszik tovább építeni a Fidesz-szövetséget, újabb és újabb csoportokat leszakítani a szocialistáktól, s ha lehet, az ellenzéki párthoz tapasztani. TE







