BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Féktelenül

2008.04.10., csütörtök 00:00

Végre valami, amiben Svájc előtt járunk: míg a helvéteknél a reklámtorta online szelete mindössze egyszázalékos, addig nálunk – a közel 50 százalékos növekedésnek hála – immár eléri a 7,5-et. A bővülés ténye senkinek sem okozhatott meglepetést, a mértékére azonban még a szakemberek egy része is csettintett a nyelvével, vagy – amennyiben valamelyik rivális médiumban érdekelt – erősen ráncolni kezdte a homlokát. Bármelyik oldalon álljunk is azonban, mérget vehetünk arra, hogy az internet – még akkor is, ha valamelyest lassul a növekedése – két éven belül a televízió és a sajtó után a harmadik számú médium lesz a hazai reklámpiacon.

A haszonélvezők száma persze nem nő ebben a mértékben. Az internetes reklámpiac Magyarországon (is) konszolidálódott, a bevételek több mint fele négy társaságnál landol: az Index és az Etarget tulajdonosánál, a Közép-Európai Médiánál, a főként a Startlapról ismert Sanománál, az Origót és az Iwiwet működtető Magyar Telekomnál – és a Google-nál.

A világ első számú online vállalatának megjelenése nem véletlen: a hirdetők a becslések szerint 1-1,2 milliárd forintot költöttek tavaly keresőmarketingre, háromszor annyit, mint 2006-ban. Itt további erős növekedés várható, elég, ha arra gondolunk: a fejlettebb nyugati piacokon a szegmens részesedése megközelíti – esetenként el is hagyja – az 50 százalékot. A bővülés mellett szól továbbá, hogy hazánkban egyelőre az internetezők száma és az online eltöltött idő is növekszik, miközben a világháló újabb és újabb lehetőségeket kínál – a közösségi weboldalak vagy a videomegosztó site-ok például csak most kezdenek komoly bevételeket hozni.

A visszahúzó erők között az online hirdetésekkel és az internetezési szokások nyomon követésével szembeni egyre erősebb ellenérzést kell kiemelnünk. Különösen az online hirdetések célozhatóságának kulcsát jelentő „tracking” gyakorlatában kell megtalálni az ideális középutat. Amennyiben ez is sikerül – és elég valószínű, hogy sikerül –, úgy az internet nálunk még sokáig a reklámtorta legdinamikusabban hízó szelete marad.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.