BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ha harc, legyen harc!

2008.04.17., csütörtök 00:00

Hát ezt is megértük: nyit az Aldi Magyarországon. Bár az elmúlt hetekben már voltak jelei, hogy a hosszú hallgatás után az idén mégis megindul, mert hirtelen Aldi- és Lidl-reklámok jelentek meg a televíziókban, de más láncok spotjai is gyakrabban tűntek fel...

A Lidl eddig békésen terjeszkedett, mától azonban elszánt versenytárssal kell számolnia a kemény diszkontpiacon. Először három éve röppent fel a hír, hogy jön az Aldi.

A cég – szinte inkognitóban – rögtön belevágott a biatorbágyi óriás logisztikai központ építésébe. Megkezdődtek a találgatások: mikor is nyílnak az első boltok. A Lidlhez hasonlóan ugyanis az Aldi sem tájékoztatja a közvéleményt terveiről. Most, hogy két német diszkontmamut építgeti pozícióit azon az élelmiszernapicikk-piacon, amelyről a szakma három éve még azt tartotta, hogy telített, a többi kereskedelmi lánc nem mutat különösebb izgalmat. Egyre inkább azt hallani: ha harc, legyen harc!

Az Aldi belépésével ugyanis a verseny további élesedése várható, amelynek áldozatai feltehetően a független, beszerzési társuláshoz nem csatlakozott kisvállalkozások lesznek. Számukra csupán a csatlakozás jelent menedéket, viszont legtöbbjük franchise-szerződést nem köthet a terjeszkedő magyar hálózatokkal, mert boltjaik nem felelnek meg a franchise követelményeinek. A kereskedelmi láncok azt tartják, hogy a piaci verseny a vásárlók számára több előnnyel is jár: fejlődik a kiszolgálás színvonala, sok helyütt átrendezik a boltokat, és a kínálati palettához alakítják a termékbemutatást.

Az viszont talány, hogyan alakul az árverseny. A nemrég még szuperolcsó Plus például rövid idő alatt a legdrágábbak egyike lett. Lehet, azért, mert a tőle megválni készülő tulajdonosoknak már mindegy. Az is igaz ugyanakkor, hogy évi esetenként 30-40 százalékos élelmiszeralapanyag-drágulásnál nehéz olcsónak maradni.

A szerző további cikkei

Vélemény cikkek

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.