Hát ezt is megértük: nyit az Aldi Magyarországon. Bár az elmúlt hetekben már voltak jelei, hogy a hosszú hallgatás után az idén mégis megindul, mert hirtelen Aldi- és Lidl-reklámok jelentek meg a televíziókban, de más láncok spotjai is gyakrabban tűntek fel...
A Lidl eddig békésen terjeszkedett, mától azonban elszánt versenytárssal kell számolnia a kemény diszkontpiacon. Először három éve röppent fel a hír, hogy jön az Aldi.
A cég – szinte inkognitóban – rögtön belevágott a biatorbágyi óriás logisztikai központ építésébe. Megkezdődtek a találgatások: mikor is nyílnak az első boltok. A Lidlhez hasonlóan ugyanis az Aldi sem tájékoztatja a közvéleményt terveiről. Most, hogy két német diszkontmamut építgeti pozícióit azon az élelmiszernapicikk-piacon, amelyről a szakma három éve még azt tartotta, hogy telített, a többi kereskedelmi lánc nem mutat különösebb izgalmat. Egyre inkább azt hallani: ha harc, legyen harc!
Az Aldi belépésével ugyanis a verseny további élesedése várható, amelynek áldozatai feltehetően a független, beszerzési társuláshoz nem csatlakozott kisvállalkozások lesznek. Számukra csupán a csatlakozás jelent menedéket, viszont legtöbbjük franchise-szerződést nem köthet a terjeszkedő magyar hálózatokkal, mert boltjaik nem felelnek meg a franchise követelményeinek. A kereskedelmi láncok azt tartják, hogy a piaci verseny a vásárlók számára több előnnyel is jár: fejlődik a kiszolgálás színvonala, sok helyütt átrendezik a boltokat, és a kínálati palettához alakítják a termékbemutatást.
Az viszont talány, hogyan alakul az árverseny. A nemrég még szuperolcsó Plus például rövid idő alatt a legdrágábbak egyike lett. Lehet, azért, mert a tőle megválni készülő tulajdonosoknak már mindegy. Az is igaz ugyanakkor, hogy évi esetenként 30-40 százalékos élelmiszeralapanyag-drágulásnál nehéz olcsónak maradni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.