BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az M3-ason 150 alvállalkozó dolgozik

Az M3-as teljes 65 kilométeres szakaszán folyik a munka, mintegy 600 teherautó és munkagép, valamint 1800 ember dolgozik ott -- mondta lapunk érdeklődésére Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója. Állítása szerint finanszírozási gondok nincsenek.

Az MFB tízéves gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési programjának finanszírozására a 2000--2002 közötti szakaszban 2000. évi áron közel 270 milliárd forintot tervez. A pénzintézet hároméves finanszírozási tervében saját forrásain kivül kötvénykibocsátással, valamint hazai bankok közép- és hosszú lejáratú hiteleivel számol.



Az MFB tőkéjét az ÁPV Rt.-nek több menetben kellett volna emelni, de ebből eddig csak az első 14 milliárdos emelés valósult meg, a többire csak a 2000. évi zárszámadási törvény elfogadását követően kerülhet sor. Emiatt -- a Népszava információja szerint -- a pénzintézet 20 milliárd forint körüli kereskedelmi banki hitel felvételére kényszerül, a kölcsönre szerveződő együttműködést pedig az OTP szervezi. Az ebben illetékes MFB-nél, illetve az OTP-nél lapzártáig nem kaptunk választ. Így arra sem, hogy az OTP által vezetett bankcsoport szerezte-e meg a kötvénykibocsátás jogát.



Kérdéseinket az NA Rt. kapcsolati igazgatója azzal hárította el, hogy sztrádaépítés finanszírozása az MFB feladata. Elmondta, hogy az M3-as sztráda épülő 65 kilométeres szakaszának teljes egészén folyik a munka: a földmű (tőltés, rézsű) kiépítése, a hidak és átjárók cölöpözése, valamint a humuszolás. A sztrádaépítő konzorcium 150 alvállalkozói szerződést kötött már kis- és középvállalkozókkal. Ezen beszállítók fele a térségből (Heves, illetve Borsod megyéből) van. Mintegy 600 teherautó és munkagép, valamint 1800 ember dolgozik a pályaszakaszon. Az eddig elvégzett munka értékét nem tudta megmondani, de hangsúlyozta, hogy pénzügyi gondok nincsenek.


A sztrádaprogram banki hitelekkel is számolt Az M3-as teljes 65 kilométeres szakaszán folyik a munka, mintegy 600 teherautó és munkagép, valamint 1800 ember dolgozik ott -- mondta lapunk érdeklődésére Bakonyi István, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. kapcsolati igazgatója. Állítása szerint finanszírozási gondok nincsenek. M. K.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.