Egyoldalú szerződésmódosítások
Az ilyen problémák feltárása és megoldása érdekében hívott össze megbeszélést a Magyar Energia Hivatal, az érdekelt minisztériumok, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a gáz- és áramszolgáltató társaságok és szakmai érdekképviseleteik, valamint az OFE. A tanácskozáson kiderült, hogy igen eltérő a szolgáltatók és a fogyasztóvédők álláspontja a fogyasztói szerződésekről, valamint a számlázási rendszerről.
Az OFE szerint a szolgáltatók és a fogyasztók közötti jogviszonyt a törvényi előírásnak megfelelően fogyasztói szerződésekben kell rögzíteni. Ezeknek minden lényeges elemre ki kell térni. Amennyiben a szolgáltató valamely elemen változtatni kíván, úgy szerződésmódosítási ajánlattal kell megkeresnie a fogyasztót, és csak elfogadó nyilatkozat esetén érvényes a szerződésmódosítás.
Nincs akadálya annak -- mint azt az Elműnél az OFE javasolta --, hogy a szerződésmódosítási ajánlatban több, egymástól eltérő variációt is megfogalmazzanak, amellyel mind a szolgáltató, mind a fogyasztó érdeke érvényesülhet. Semmiképpen nem fogadható el azonban a szolgáltató egyoldalú, a fogyasztó igényét és nyilatkozatát figyelmen kívül hagyó szerződésmódosítása. (VG)


