BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyoldalú szerződésmódosítások

Eltérő számlázási rendszer és gyakorlat alakult ki az utóbbi időben a közüzemi szolgáltatások (energia, víz, csatorna, szemétszállítás) területén. Még egyazon szolgáltatási területen belül is nagyok az eltérések -- állapította meg az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület (OFE). Az elmúlt hónapokban a Budapesti Elektromos Művek Rt. által szeptemberben bevezetett új számlázási rendszer borzolta fel a kedélyeket.

Az ilyen problémák feltárása és megoldása érdekében hívott össze megbeszélést a Magyar Energia Hivatal, az érdekelt minisztériumok, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a gáz- és áramszolgáltató társaságok és szakmai érdekképviseleteik, valamint az OFE. A tanácskozáson kiderült, hogy igen eltérő a szolgáltatók és a fogyasztóvédők álláspontja a fogyasztói szerződésekről, valamint a számlázási rendszerről.

Az OFE szerint a szolgáltatók és a fogyasztók közötti jogviszonyt a törvényi előírásnak megfelelően fogyasztói szerződésekben kell rögzíteni. Ezeknek minden lényeges elemre ki kell térni. Amennyiben a szolgáltató valamely elemen változtatni kíván, úgy szerződésmódosítási ajánlattal kell megkeresnie a fogyasztót, és csak elfogadó nyilatkozat esetén érvényes a szerződésmódosítás.

Nincs akadálya annak -- mint azt az Elműnél az OFE javasolta --, hogy a szerződésmódosítási ajánlatban több, egymástól eltérő variációt is megfogalmazzanak, amellyel mind a szolgáltató, mind a fogyasztó érdeke érvényesülhet. Semmiképpen nem fogadható el azonban a szolgáltató egyoldalú, a fogyasztó igényét és nyilatkozatát figyelmen kívül hagyó szerződésmódosítása. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.