Az ilyen problémák feltárása és megoldása érdekében hívott össze megbeszélést a Magyar Energia Hivatal, az érdekelt minisztériumok, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a gáz- és áramszolgáltató társaságok és szakmai érdekképviseleteik, valamint az OFE. A tanácskozáson kiderült, hogy igen eltérő a szolgáltatók és a fogyasztóvédők álláspontja a fogyasztói szerződésekről, valamint a számlázási rendszerről.
Az OFE szerint a szolgáltatók és a fogyasztók közötti jogviszonyt a törvényi előírásnak megfelelően fogyasztói szerződésekben kell rögzíteni. Ezeknek minden lényeges elemre ki kell térni. Amennyiben a szolgáltató valamely elemen változtatni kíván, úgy szerződésmódosítási ajánlattal kell megkeresnie a fogyasztót, és csak elfogadó nyilatkozat esetén érvényes a szerződésmódosítás.
Nincs akadálya annak -- mint azt az Elműnél az OFE javasolta --, hogy a szerződésmódosítási ajánlatban több, egymástól eltérő variációt is megfogalmazzanak, amellyel mind a szolgáltató, mind a fogyasztó érdeke érvényesülhet. Semmiképpen nem fogadható el azonban a szolgáltató egyoldalú, a fogyasztó igényét és nyilatkozatát figyelmen kívül hagyó szerződésmódosítása. (VG)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.