Több szocialista és szabad demokrata képviselő kivonult a teremből, amikor az Országgyűlés gazdasági és környezetvédelmi bizottsága tegnapi együttes ülésén meghallgatta a 4-es metró építéséről Nógrádi László közlekedési miniszter tájékoztatóját.
A közlekedési miniszter kifejtette: a 4-es metró 240 milliárd forintos költségéből 185 kilométernyi kétszer kétsávos autópálya építhető. A tárca álláspontja szerint a 4-es metró érdemben nem javítaná a főváros közlekedését, ugyanakkor a Gellért téri állomás tönkretenné az itt található hévízvagyont. A miniszter kifejtette: sokkal olcsóbb és célszerűbb lenne, ha a Déli pályaudvart megszüntetve hosszabbítanák meg a 2-es metró vonalát. (Nógrádi László véleményét lapunk hétfő számában részletesen kifejtette.) A miniszter indokolhatatlannak nevezte, hogy az agglomerációval együtt az ország lakosságának 30 százalékát képviselő Budapest 60 százalékos költségvetési támogatást kapjon a metróépítéshez.
További kutatásoknak kell megnyugtató választ adni arra, hogy a Gellért téri állomás építése nem okoz-e komoly környezeti károkat -- így összegezhetők a fővárosi önkormányzat három bizottságának hétfői együttes ülésén elhangzottak. Az ellenzéki -- Fidesz, MDF, MIÉP -- képviselők azt szorgalmazták, hogy ne írjanak ki tendereket a kutatások lezárásáig. Az MSZP--SZDSZ koalíció képviselői is fontosnak tartották a vizsgálatokat, de úgy vélték, nincs egyértelmű kizáró oka annak, hogy a már elfogadott nyomvonalon épüljön meg a metró. Gulyás László, a beruházó projektigazgatóság vezetője utalt rá: a valós kockázatok mérnöki eszközökkel, korszerű technikákkal kezelhetők. Több szakértő viszont arra hívta fel a figyelmet: a környezeti károk mellett a biztonságos megoldás költségeit is vizsgálni kellene.
Metróvita az Országgyűlés és a főváros bizottságaiban is Több ellenzéki képviselő kivonult az Országgyűlés gazdasági és környezetvédelmi bizottságának tegnapi üléséről, ahol a 4-es metró építése került napirendre. A közlekedési miniszter változatlanul a 2-es metró meghosszabbítása mellett érvelt. A főváros három szakbizottsága tegnap úgy foglalt állást: tovább kell vizsgálni, hogy a metró Duna alatti átvezetése nem okoz-e környezeti károsodást. VG-összeállítás-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.