Ausztriában tovább él a bevásárlóturizmus

Évente 15 milliárd schillinget költenek el Bécsben és Alsó-Ausztriában az odalátogató magyar, cseh és szlovák állampolgárok. A keleti bevásárlóturizmus 40 százaléka összpontosul az osztrák főváros melletti Shopping City Südbe.

Ausztria keleti régiói jelentős haszonra tesznek szert a szlovák, cseh és a magyar határ közelségének köszönhetően: a nyolcvanas évek végének határnyitása óta vesztett ugyan súlyából, de továbbra is virágzik a keleti bevásárlóturizmus -- állapítja meg a bécsi és az alsó-ausztriai kereskedelmi kamara által készített tanulmány. Az Austria Presse Agentur által idézett dokumentum készítői úgy látják: célzott marketingkampányok elindításával a határ menti régiókban tovább lehetne fokozni az érdeklődést.
Bécs kiskereskedői számára évi 11 milliárdos forgalmat jelentenek a keletről érkezett ügyfelek, a tanulmány szerint ugyanis jobbára a magánszemélyek indulnak bevásárlókörútra Ausztriába. A helyi kereskedelmi kamara a hatékony marketingtevékenységre hivatkozik, s arra, hogy a Bécs központú kelet-ausztriai térség közvetlen közelében 4 millió fős lakosság él a szomszédos országokban. Alsó-Ausztriára 4,2 milliárd schilling jut az ország keleti felét megcélzó bevásárlóturizmusból, miközben a tartomány lakosai mindössze 3 milliárd schillinget költenek el a szomszédos országokban. A meglepő adatokra a tartományi kereskedelmi kamara azt a magyarázatot találta, hogy Ausztriában olcsóbban kaphatóak a jó minőségű, márkás termékek.
A Shopping City Süd és Bécs egésze mellett a kisebb települések közül vezet Hadres, ahol egy a helyi igényeket messze felülmúló méretű bevásárlóközpont épült. Jócskán profitálnak a jelenségből Retz, Mistelbach és Hollabrunn egyéni kiskereskedői is.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.