BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ausztriában tovább él a bevásárlóturizmus

Évente 15 milliárd schillinget költenek el Bécsben és Alsó-Ausztriában az odalátogató magyar, cseh és szlovák állampolgárok. A keleti bevásárlóturizmus 40 százaléka összpontosul az osztrák főváros melletti Shopping City Südbe.

Ausztria keleti régiói jelentős haszonra tesznek szert a szlovák, cseh és a magyar határ közelségének köszönhetően: a nyolcvanas évek végének határnyitása óta vesztett ugyan súlyából, de továbbra is virágzik a keleti bevásárlóturizmus -- állapítja meg a bécsi és az alsó-ausztriai kereskedelmi kamara által készített tanulmány. Az Austria Presse Agentur által idézett dokumentum készítői úgy látják: célzott marketingkampányok elindításával a határ menti régiókban tovább lehetne fokozni az érdeklődést.
Bécs kiskereskedői számára évi 11 milliárdos forgalmat jelentenek a keletről érkezett ügyfelek, a tanulmány szerint ugyanis jobbára a magánszemélyek indulnak bevásárlókörútra Ausztriába. A helyi kereskedelmi kamara a hatékony marketingtevékenységre hivatkozik, s arra, hogy a Bécs központú kelet-ausztriai térség közvetlen közelében 4 millió fős lakosság él a szomszédos országokban. Alsó-Ausztriára 4,2 milliárd schilling jut az ország keleti felét megcélzó bevásárlóturizmusból, miközben a tartomány lakosai mindössze 3 milliárd schillinget költenek el a szomszédos országokban. A meglepő adatokra a tartományi kereskedelmi kamara azt a magyarázatot találta, hogy Ausztriában olcsóbban kaphatóak a jó minőségű, márkás termékek.
A Shopping City Süd és Bécs egésze mellett a kisebb települések közül vezet Hadres, ahol egy a helyi igényeket messze felülmúló méretű bevásárlóközpont épült. Jócskán profitálnak a jelenségből Retz, Mistelbach és Hollabrunn egyéni kiskereskedői is.

Google News Világgazdaság
A legfrissebb hírekért kövess minket a Világgazdaság.hu Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.