BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közkedvelt a Széchenyi-terv

Megjelenése óta 120 ezren töltötték le a Széchenyi-terv programjait a gazdasági tárca honlapján. Év végéig folyamatosan lehet pályázni az összesen százmilliárd forint -- többségében vissza nem térítendő -- támogatásra.

A Széchenyi-terv január 15-én megjelentetett 55 pályázata iránt -- amelyeken százmilliárd forint támogatás nyerhető el -- óriási az érdeklődés. Nyolc nap alatt 120 ezren töltötték le a programokat a Gazdasági Minisztérium (GM) honlapjáról, a zöld számra pedig ezren telefonáltak -- mondta tegnapi sajtótájékoztatóján Kiss Tóth Péter, a GM kommunikációs vezetője. A telefonon tájékoztatást kérők 45 százaléka volt budapesti, 55 százaléka pedig vidéki. Egyforma arányban érdeklődnek a gazdasági szervezetek és az egyéni vállalkozók.
A Széchenyi-terv programjai közül a legtöbben, 50 ezren a vállalkozáserősítő projekteket töltötték le. Népszerű a turizmusfejlesztési programhoz kapcsolódó 19 pályázat is, ezekre 30 ezren klikkeltek egy hét alatt. A harmadik helyet az energiatakarékossági program foglalja el 15 ezer látogatóval, amit a regionális gazdaságépítési pályázatok követnek 12 ezer letöltéssel. A lakásprogramok iránt ötezren érdeklődtek a GM honlapján. Legkevesebb látogatója (négyezer) a foglalkoztatáspolitikai programnak volt, igaz, ez csak egy pályázatot tartalmaz -- mondta Kiss Tóth Péter.
Az elmúlt egy hét alatt két pályázat érkezett, az egyiket az energiatakarékossági programhoz, a másikat a mikrohitel kamattámogatásához nyújtották be. Az év végéig folyamatosan lehet beküldeni a pályázatokat, az alakilag hibátlanokat 90 napon belül bírálják el. Bár az érdeklődés óriási, a GM-ben úgy kalkulálnak, hogy a 100 milliárd forint elég lesz a beérkező igények kielégítésére. Amennyiben mégis elfogyna, megvizsgálják újabb források átcsoportosításának lehetőségét -- mondta a kommunikációs vezető.
A pályázatokhoz kapcsolódó ingyenes dokumentumok a Regionális Fejlesztési Holding és a regionális fejlesztési tanácsok irodáiban, a Magyar Turizmus Rt.-nél és a regionális marketingigazgatóságokon, valamint az ITDH irodáiban már megtalálhatók. Emellett februártól a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara székházában, a területi kamaráknál és a 174 munkaügyi kirendeltségen is beszerezhetők a pályázatok.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.