A találkozón Giuliano Amato olasz miniszterelnök volt a házigazda, francia részről Jacques Chirac államfő és Lionel Jospin kormányfő vett részt. Mindkét oldalon népes delegáció kísérte el a vezetőket. Ezt a találkozót is a tiltakozók tömegei próbálták megzavarni: elsősorban a környezetet féltik a jövendő vasútvonaltól.
Márpedig az ambiciózus tervre nagy reményekkel tekintenek mindkét ország gazdasági szakemberei: 300 kilométeres vasúti szakaszt alakítanának ki nagy sebességű vonatok számára, ez magában foglalna egy 52 kilométeres alagutat az Alpok alatt. Az új vasútvonal 2015-ben készülne el -- írja az MTI; első lépésként egy olasz--francia kormányközi vegyes bizottság 2006-ig kidolgozza a megfelelő felmérések nyomán a munkatervet.
Az utolsó pillanatig bizonytalan volt, hogy sikerül-e valóban nyélbe ütni ezt a megállapodást. Itália ugyanis mindvégig összekötötte a főleg Párizs által dédelgetett tervet az 1999-es tűzvész után lezárt Mont Blanc-alagút újbóli megnyitásával. Az olasz sajtó szerint a franciák sokáig lebegtették az újranyitás időpontját, márpedig Róma számára létfontosságú a gépjárműforgalom azon az alagúton keresztül. Nerio Nesi olasz közmunkaügyi miniszter hétfőn már a déli órákban örömmel jelenthette be mind a vasútvonal, mind pedig az autóalagút ügyében a megegyezést. Arról azonban nem sikerült közös nevezőre jutni, hogy miként hidalják át a technikai kivitelezéssel kapcsolatos ellentéteket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.