Új vasútvonal épül
A találkozón Giuliano Amato olasz miniszterelnök volt a házigazda, francia részről Jacques Chirac államfő és Lionel Jospin kormányfő vett részt. Mindkét oldalon népes delegáció kísérte el a vezetőket. Ezt a találkozót is a tiltakozók tömegei próbálták megzavarni: elsősorban a környezetet féltik a jövendő vasútvonaltól.
Márpedig az ambiciózus tervre nagy reményekkel tekintenek mindkét ország gazdasági szakemberei: 300 kilométeres vasúti szakaszt alakítanának ki nagy sebességű vonatok számára, ez magában foglalna egy 52 kilométeres alagutat az Alpok alatt. Az új vasútvonal 2015-ben készülne el -- írja az MTI; első lépésként egy olasz--francia kormányközi vegyes bizottság 2006-ig kidolgozza a megfelelő felmérések nyomán a munkatervet.
Az utolsó pillanatig bizonytalan volt, hogy sikerül-e valóban nyélbe ütni ezt a megállapodást. Itália ugyanis mindvégig összekötötte a főleg Párizs által dédelgetett tervet az 1999-es tűzvész után lezárt Mont Blanc-alagút újbóli megnyitásával. Az olasz sajtó szerint a franciák sokáig lebegtették az újranyitás időpontját, márpedig Róma számára létfontosságú a gépjárműforgalom azon az alagúton keresztül. Nerio Nesi olasz közmunkaügyi miniszter hétfőn már a déli órákban örömmel jelenthette be mind a vasútvonal, mind pedig az autóalagút ügyében a megegyezést. Arról azonban nem sikerült közös nevezőre jutni, hogy miként hidalják át a technikai kivitelezéssel kapcsolatos ellentéteket.


