Nő a légitársaságok felelőssége
A légitársaságok felelősségét taglaló 1997-es jogszabály mostani módosításának elsődleges célja az, hogy figyelembe vegye a témában 1999 májusában aláírt montreali nemzetközi egyezményben foglaltakat. A European Report szerint a technikai rendelkezések mellett fontos az a kitétel is, ami a légitársaságok által felelősségükkel kapcsolatban közlendő információk körét bővíti.
Az új szabályok értelmében az utas halála vagy sérülése esetén a légifuvarozó korlátlan anyagi felelősséggel tartozna, és nem lehetne ellenvetése a 140 ezer eurót meg nem haladó kártérítési igényekkel szemben. Az áldozat családjának a baleset után két héten belül legalább 22 400 eurónyi előleget kellene folyósítani. A poggyász elvesztése vagy késedelmes szállítása esetén 1400 euró lenne a felelősségvállalás maximális mértéke, a repülőgép elkerülhetetlen késése miatt elszenvedett károkért adott kártérítés felső határa pedig 6200 euró lenne. A korábbi uniós szabályok kilogrammonként 20 euróban maximálták a poggyászkárok esetén viselt felelősséget, a késések miatt elszenvedett veszteségekre vonatkozóan pedig semmilyen kötelezettséget nem tartalmaztak.
Egy ezzel egy időben elfogadott másik jogszabály-módosítási javaslat azokat a feltételeket taglalja, amelyek megléte esetén a közlekedéskoordinációra adott támogatások az uniós jog számára elfogadhatónak minősülnek. Erről 1970-ben született közösségi szabályozás, amit akkor a nagyrészt állami kezelésben lévő közlekedési vállalatok igényeihez igazítottak. A mostani módosítás legfontosabb eleme a kikötőknek a szóban forgó szabályok hatáskörébe vonása.


