Az óriás képernyők méretét angolszász területen ma már sokkal inkább lábban és nem a korábban használt inchben határozzák meg. A méret növekedésével a kép minősége nem romlik, s megteremtődött a tévé és az internet összekapcsolásának a lehetősége is, az elektronikus kereskedelemnek is beláthatatlan távlatokat nyitva.
Az USA-ban a Panasonic 4,3 láb átmérőjű képernyője 13 ezer dollárba kerül. A technológiák ilyen konvergenciája manapság az igazi újdonság -- mondta Dennis Wharton, az NAB elnöke. Szerinte a műsorszórás, az internet, a multimédiás szolgáltatások és a videózás gyakorlatilag most is már egy piacon versenyeznek. A digitális korszak nemzedéke már nem válogat az információ és a szórakoztatás forrásai között, videojátékokkal és internetezéssel is legalább annyi időt tölt, mint tévénézéssel. Kétségtelen, hogy a nagy műsorszóró vállalatok a jövőben az interneten is kulcsszereplőkké válhatnak.
A konferencia résztvevői az interaktív televíziózást tekintik napjaink fő attrakciójának, hiszen a koncepció Európában már közel hat éve sikeresen fejlődik.
Ezen a területen a francia Canal+ próbaszolgáltatása a mérföldkő. A futballrajongóknak kifejlesztett demo egy labdarúgó-mérkőzés három kameraállását egyidejűleg teszi elérhetővé, és a néző a távkapcsolóval válogathat, hogy melyik szemszögből nézi az eseményeket. Közben táblázatok formájában megtekintheti a legfrissebb játékosstatisztikákat és más mérkőzések állását. A legsikeresebbnek az egyszerre folyó mérkőzések izgalmas helyzeteiről egy villogó ikonnal hírt adó funkció bizonyult. A jel felbukkanásával a néző egyből átkapcsolhat az adott csatornára, és így még az azonnali ismétlés segítségével "újból átélheti az akciót". Vagyis a televíziózás és az internet összekapcsolása Európában nem pusztán a számítógép tévéképernyőn való megjelenítése.
Nem csoda, hogy Amerikában a kétféle eszköz közvetlen összekapcsolása kis sikerrel járt, jóllehet ebben jogi és versenyszabályozási kérdések is közrejátszottak. A piac szereplői azonban tényként kezelik, hogy az interaktív televíziózás ideje közeleg, hatalmas lehetőséget nyitva az egyetlen gombnyomással megvalósítható vásárlásoknak is. Ennek biztonságossá tételére az amerikaiak is bevezethetik az Európában már néhol működő vásárlói PIN-kódolási rendszert.
Az amerikai kormány által 2002-re kitűzött határidő azonban még számos tévétársaságnak túl korai ahhoz, hogy bevezesse a digitális műsorszórást, hiszen a nagy költségek nincsenek arányban a változás iránt kevéssé lelkesedő nézőközönség elvárásaival. Bár a digitális televíziók első generációja valóban nem érte el a várt sikert, a színes televíziók legalább fele részben való elterjesztéséig is 24 évet kellett várni annak idején. A szintén forradalmi újítást jelentő digitális televíziózás csupán két éve indult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.