Az Országos Nyugdíj-biztosítási Főigazgatóság (ONYF) a nyugdíj-biztosítási önkormányzat (korábbi felügyeleti szerv) felhatalmazása alapján, részben világbanki forrásokra alapozva 1997 őszén pályázatot írt ki új nyilvántartási rendszerének megvalósítására. A pályázatot az IDOM Rt. által képviselt konzorcium nyerte 1998 tavaszán 17,3 millió dolláros ajánlattal. A szerződés szerint 1999. december végéig kellett a feladatot végrehajtani.
Az IDOM Rt. alvállalkozói írásban értesítették a vevőt arról, hogy nem kívánják a szerződést az IDOM Rt. alvállalkozójaként teljesíteni. Többszöri eredménytelen felszólítás után az ONYF 2001. március elején a szerződést felmondta.
Ezt követően az alvállalkozók bejelentették, hogy egy IT-COM Kft. nevű cég eleget tudna tenni a feltételeknek, s hajlandó a szerződésért felelősséget vállalni. Egyúttal az alvállalkozók kiadtak egy nyilatkozatot, hogy a félkész szoftver forráskódjait -- amire az egész rendszer épül -- és az ehhez fűződő jogokat hajlandók átruházni az IT-COM Kft.-re. Ez alapján csak ez a vállalkozás volt képes folytatni a rendszer további kiépítését. Másrészt ez a 3 millió forintos (körülbelül 10 ezer dolláros) törzstőkéjű cég volt az egyetlen, amely vállalta, hogy 250 ezer dollár azonnal lehívható bankgaranciát nyújt a megbízónak.
Az internetes újságban megjelent hír szerint Keller László (MSZP) képviselő kifogásolta, hogy a fejlesztést versenytársak nélküli meghívásos pályázat útján juttatta az ONYF az IT-COM Kft.-nek. Állítása szerint az eljárás egyetlen célja a közbeszerzési törvény kijátszása volt. Az ONYF szerint a képviselő állításai alaptalanul sértik az intézmény becsületét.
Ha az ONYF nem nyílt eljárás mellett dönt, akkor a korábban elvégzett alvállalkozói munka (forráskódok) és az ONYF ezzel kapcsolatos saját erőfeszítései (elkészített specifikációk, rendszertervek) kárba vesztek volna, hiszen itt nem lehetett volna feltételül szabni, hogy a pályázó már rendelkezzen ezekkel. Egy ilyen eljárás során a feladatok újra elvégzése súlyos károkat okozott volna a beszerző intézménynek, és legalább egy évvel késleltette volna a megvalósítást. Az ONYF informatikai rendszerének fejlesztése eddig mintegy négymilliárd forintba került, s további hárommilliárd forint szükséges az adatbázis teljessé tételéhez.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.