A budapesti építési szabályok érterlmében minden új létesítményhez parkolót kell építeni, hívják fel a figyelmet a gazdasági érdekszervezeteknél. Ezek a garázsok azonban általában a dolgozók gépkocsijainak elhelyezésére szolgálnak, ám a vendégek autóit már nem lehet ott leparkolni. Másutt ez másként van: például az osztrák gazdasági kamara parkolójában elhelyezhetők a kamarai rendezvényre érkező vendégek kocsijai. New Yorkban, ahol legalább tízszer annyi a kocsi, mint Budapesten, nincsenek parkolási gondok -- számol be tapasztalatairól Aranyi István, a Magyar Külkereskedelmi Szövetség főtitkára. Ugyanígy elfogadható díjért, gyorsan lehet parkolóhelyet találni Londonban vagy bármely más európai nagyvárosban.
Magyarországon az elmúlt öt évben vált inkább gyakorlattá, hogy az irodaépítéssel együtt saját parkolót is kell létesíteni. Ennek még 20-25 évig nem lesz látványos eredménye. A megoldás a tömegközlekedési eszközök sűrítése lenne -- hangsúlyozta Aranyi.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara -- amelynek központi székháza a Krisztina körúton van -- megkezdte a felkészülést az új fizetőparkolós helyzetre, közölte Murányvári Győző főtitkárhelyettes. Felveszik a kapcsolatot a kerület önkormányzatával, biztosítandó a rendezvényeikre érkező tagok részére a parkolási lehetőséget. Az egyik lehetséges megoldás a parkolási díj mérséklése lenne, vagy -- ha ez keresztülvihető -- a kamara részbeni anyagi hozzájárulása a felmerülő költség fedezetéhez.