Az ECB tanácsa a négyhetes nyári szünet utáni első, augusztus 30-i ülésén bocsátja útjára az eurót beharangozó kampányt -- írja a Reuters. Az akciót szervező Publicis ügynökség televíziós és az írott sajtóban elhelyezett reklámok segítségével igyekszik majd elmagyarázni a valutauniós tagországok mintegy 300 millió polgárának, hogyan különböztessék meg a valódi euróbankjegyeket és -érméket a hamisítványoktól, és általában milyen változásokat okoz majd életükben a pénzcsere.
Szeptember 1-je nem csupán a médiakampány startja miatt lesz nevezetes nap a valutacsere előkészítésének folyamatában -- hívja fel a figyelmet Pedro Solbes, az Európai Bizottság pénzügyekért felelős tagja. Ekkor kezdődik ugyanis az új bankók és érmék kiszállítása a tizenegy tagállam pénzintézeteihez és kereskedőihez (az úgynevezett "front-loading"). Az akció részleteit és pontos menetrendjét az egyes kormányok határozzák meg; általános szabály ugyanakkor, hogy a valutaunión kívüli országok december 1-je előtt nem kaphatnak eurót. Solbes ezt biztonsági okokkal magyarázza, rámutatva: a készpénzcsere szempontjából fontos térségnek számító jugoszláv utódállamokban ugyanúgy fokozottan tartani kell rajtaütésektől, mint például a tengerentúli körzetekbe való szállítás során.
A készpénzszállítmányok célba juttatása hatalmas feladatnak ígérkezik: a nemzeti jegybankoknak 14,5 milliárd bankjegyet és 50 milliárd érmét kell szétteríteniük. A tizenegyek lakosai december 15-től vehetik kézbe az első érmecsomagokat, a bankjegyekkel azonban legkorábban 2002. január 1-jén találkozhatnak.