A jelentésben megfogalmazott aggályok szerint a tagállamok egy része a külföldi befektetők azonos elbírálásának átláthatósága miatt vonja kétségbe Peking hitelképességét, egyes országok pedig burkolt kereskedelmi akadályok fenntartásától tartanak. A külföldi befektetőkkel és az importcikkekkel szembeni diszkrimináció tilalma alól Peking kivonhatja magát például különféle regisztrációs előírásokkal, igazolási kötelezettségek megállapításával, az árak és a nyereség korlátozásával. A csatlakozási okmányban Peking kötelezettséget vállalt ugyan, hogy a taggá válása után hatályon kívül helyez minden, a WTO rendelkezéseivel ellentétes jogszabályt, vagy eltekint ezek alkalmazásától, a gyógyszerek, az égetett szeszes italok és vegyi anyagok forgalmának szabályozásában mindazonáltal egyéves átmeneti időszakot kért.
Külön fejfájást okoz egyes WTO-tagállamoknak a nagyszámú állami vállalat működése, amelyek még mindig a termelés harmadát adják. A Peking által elfogadott előírások szerint a jövőben nem lesznek politikai jellegű beavatkozások a még nem privatizált vállalatok irányításába, nem lesz árellenőrzés, állami bankok nem folyósítanak olcsó hiteleket, és nem lesznek a kormány által irányított beszerzések, illetve eladások. Egy további vállalás szerint a technológiatranszfer tekintetében a külföldi vállalatoknak csak helyi partnereikkel kell tárgyalniuk. A fogadkozás ellenére a gépek és berendezések külföldi szállítói arról panaszkodnak, hogy a megrendelést csak a know-how átadásának egyidejű vállalása esetén kapják meg.
WTO-körökben további aggályok forrása, hogy a Peking által vállalt kötelezettségek helyi teljesítésével kapcsolatban a tartományok nem vezetik-e félre a központi szerveket. E tekintetben némi optimizmusra ad okot, hogy már most 35 ezer kínai vállalatnak van külkereskedelemre szóló felhatalmazása, három éven belül pedig korlátlanul és feltételek nélkül szerezhetők ilyen jogosítványok. Ebben a szektorban problémásnak tartja a jelentés, hogy az állami külkereskedelmi vállalatok jelentős mértékben és olcsón tudnak külföldön vásárolni, otthon azonban drágán adnak el a nagykereskedelemnek, ami az importált cikkek háttérbe szorulásához vezethet.
Örök probléma Kínában a termékhamisítás és a szellemi tulajdonjogok megsértése. Ilyen cselekmények megelőzésére Peking 28 törvényt és szabályozást sorolt fel a csatlakozási okmányban, amelyek egy része kifejezetten a szoftverek és a márkavédjegyek védelmét szolgálják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.