A turisztikai információs rendszer kiépítésére a következő időszakban összesen 500 millió forintot fordít a kormányzat a Széchenyi-terv részeként. Ebből -- első lépésként -- a Nemzeti On-line Turisztikai Adatbank kiépítése 200 millióba kerül. Az on-line információs rendszer megvalósítása már megkezdődött, hiszen a tervezett adatbank kiépítésére és fejlesztésére a Magyar Turizmus Rt. már október 31-én közbeszerzési pályázatot írt ki. A Gazdasági Minisztérium tervei szerint egyébként az adatbank felépítésében számítanak a szakmai szervezetek együttműködésére, illetve ezek adataira. A célok között szerepel az is, hogy a Tourinform-irodák adatbázisa is bekerüljön az adatbankba.
Második lépésként jövő év tavaszán megjelenik a kis- és középvállalkozások számára az a pályázat, amelynek célja, hogy anyagi támogatást kaphasson a vállalkozói kör az internetes megjelenéshez. Emellett támogatják az adatbankhoz való kapcsolat megteremtését célzó beruházásokat is.
A Gazdasági Minisztérium szerint míg 2000-ben -- becslések szerint -- mintegy 14 milliárd forint forgalom származott az internetes értékesítésből a turisztikai ágazatban, addig 2003-ban ez már megközelíti a 30 milliárd dollárt. Az USA-ban már az össze turisztikai értékesítés 8-10 százaléka az interneten történik, európában ugyanez 3-3,5 százalék körüli.
Magyarországon az internet használata az idegenforgalomban még kezdetleges, a piaci szereplők főként virtuális szálláshely-katalógust és on-line rendszerű helyfoglalást kínálnak a turistáknak. Ma már a kereskedelmi szálláshelyek túlnyomó része megjelenik valamelyik virtuális szálláshely-katalógusban, a regisztráltak közel kétharmad részének van saját e-mail címe, internetcsatlakozása. A kis- és középvállakozások körében azonban ennél rosszabb a helyzet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.