A változtatások fő célja a kereskedők közti verseny erősítése, ezen keresztül pedig a gépkocsik olcsóbbá tétele a fogyasztók számára.
Jelenleg az autókereskedők esetében az EU -- az úgynevezett csoportmentesség (block exemption) keretében -- eltekint a versenyszabályok egyes elemeinek kikényszerítésétől. Így ebben a szektorban a gyártók szabadon köthetnek olyan szerződéseket a kereskedőkkel, amelyek előírják, hogy a kereskedő kizárólag a gyártó által engedélyezett márkájú kocsikat adhatja el. A gyártók azt a jogot is megkapták, hogy maguk dönthessék el, ki adhatja tovább termékeiket. Ennek tulajdonítható a jelenlegi márkakereskedői rendszer.
A csoportmentesség azonban 2002 őszén lejár, ezért már évek óta heves vita zajlik az Európai Bizottság és az autógyártók, illetve -kereskedők között az új szabályozás mikéntjéről. A gyártók szerint csak a márkakereskedői rendszerben garantálható, hogy teljes körű szolgáltatást kap a vásárló. Mario Monti versenyügyekben illetékes bizottság tag azonban évek óta azt hangoztatja, hogy a rendszert semmiképpen sem szabad megújítani, mert a gyártók feleslegesen és károsan korlátozzák általa a versenyt. A fogyasztóvédő szervezetek ebben a szándékában lelkesen támogatják.
A kiskereskedelem egyéb résztvevői szintén régóta próbálják feszegetni a korlátozásokat. Az Edeka német áruházlánc például bíróság előtt is meg tudta védeni azt az akciós csomagját, amelyben egy laptopot, egy mobiltelefont és egy FIAT Puntót együtt kínált vevőinek. A bírói ítélet szerint az Edeka jogosult ilyen csomagok eladására, de csak akkor, ha ő maga egy FIAT-márkakereskedőtől veszi az autót. Ha Monti elképzelései teljesülnek, akkor megszűnnek az ilyen kötöttségek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.