A nem kért küldemények elleni védelemre két javaslat közül kellett választaniuk a minisztereknek. Az egyik - az "opt out" - változat esetében lehetne reklámlevelet küldeni egy internetes előfizetőnek, a levélben azonban meg kell jelölni, hogy a címzett miként állíthatja le a neki címzett további anyagok feladását. Ennél szigorúbb - és a miniszterek által végül elfogadott "opt in" - változat szerint egy előfizető jóváhagyása nélkül a címét fel sem lehetne venni a reklámanyagok szétküldését célzó listára - közölte a The Wall Street Journal Europe. Ugyancsak tilos reklámüzeneteket mobiltelefonokra küldeni. Nem vonatkozna a korlátozás olyan esetekre, amikor egy létrejött adásvételi ügylet után az eladó felveszi a címlistájára a vevőt.
Az üzenetek mobiltelefonra küldésének tilalmát vitatják a távközlési szolgáltatók. Annak viszont örülnek, hogy nem kell a teljesített hívásokról és a látogatott internetcímekről hosszabb időre eltenni a feljegyzett adatokat. Az EU-tagállamok gyakorlata egyébként is csak a számlázáshoz szükséges elektronikus adatok rögzítését engedélyezi.
Az EU távközlési miniszterei elfogadtak egy direktívatervezetet, amellyel tilalom alá lehetne vonni a felhasználó által nem kért reklámcélú elektronikus levelek és más küldemények feladását - írja a Neue Zürcher Zeitung. A miniszterek egyúttal elutasították az amerikai és európai rendészeti hatóságok azon törekvését, hogy rutinszerűbben lehessen követni az állampolgárok elektronikus adatforgalmát. VG-összeállítás-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.