A szakember szerint a fejlesztések eredményeként az ágazat jó pozíciókat tudhat magáénak: ha a magyar gép-külkereskedelmet tekintjük, az ágazat már uniós tagnak számíthat. Mindazonáltal további lépésekre van szükség. Az elemzés első helyen említi, hogy a gépipari vállalatok versenyképessége további javításra szorul. Evégett a gépiparnak fokozottan kapcsolódnia kell a magyar gazdaság fő fejlesztési folyamataihoz, így a Széchenyi-terv kereteihez. A szerző itt nagyrészt olyan, közbeszerzéseken alapuló feladatok elvégzésére gondol, mint vasúti járművek, városi és városközi autóbuszok, városi villamosok, metrókocsik szállítása. Ám a hulladékgyűjtés és -feldolgozás, környezetvédelmi eszközök beszerzése, a közút-, lakásépítés eszközellátása is folyamatos lehetőségeket kínál az ágazat számára.
A gépipari termelők és a hazai felhasználók közötti sikeres kapcsolat első lépcsőfoka az előre tervezés, kölcsönös információáramoltatás. Például a városi villamosok elöregedett példányainak lecserélésére már lehetett volna készülni, nem váratlanul nyílt meg a beruházási keret. A megfelelő és elvárható koordináció hiánya bizonyára szerepet játszott abban, hogy a "hannoveri villamosok" beszerzésekor a döntés végül is a magyar gyártók hátrányára született meg.
Az elemzés szerint a magyar gépipar versenyképessége csak a termékek biztonságára és a fogyasztóvédelemre vonatkozó előírások maradéktalan betartása mellett tartható fenn. Az exportőr cégeknek tehát számolniuk kell a fogyasztóvédelem fokozottabb érvényesülésével az EU piacán.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.