Az üzemanyagok kéntartalmának drasztikus csökkentését eredetileg az Európai Bizottság kezdeményezte, amely már ez év májusában közzétett egy direktívatervezetet az új típusú benzin és gázolaj 2005-ben való bevezetéséről és a 2011 utáni kizárólagos használatáról. A miniszteri tanács ez utóbbi dátumot két évvel előbbre hozta, előbbit pedig helybenhagyta. Az adott kritériumnak azok az üzemanyag-féleségek felelnek meg, amelyek egymillió részhez viszonyítva maximum 10 résznek megfelelő ként tartalmaznak.
A miniszteri tanács egyúttal elvetette azt a bizottsági indítványt, hogy a nem közúti felhasználásnál (mezőgazdasági, illetve építőipari és földmunkagépeknél) korábban térjenek át a szigorúbb normák alkalmazására. A törvény-előkészítés során a Financial Times szerint bizonyossá vált, hogy az olajfeldolgozó vállalatok a kívánt időpontban birtokolják majd a szükséges technológiát. Az átállás költségei elérhetik a 11 milliárd eurót. A kén - egyebek mellett - a kipufogó katalizátorát is károsítja.
A környezetvédelmi miniszterek tanácskozásán nem sikerült egyezségre jutni egy másik fontos napirendi pont, a kiotói egyezményben meghatározott üvegházgázok kibocsátási kvótáinak cseréjét és allokálását illetően.
A tagállamoknak 2009-től át kell térni a kénmentes üzemanyagok kizárólagos használatára - hangzik az EU környezetvédelmi miniszterei által elfogadott határozat. Az új kibocsátási normák bevezetésével együtt a miniszterek sürgetik a fokozottabban üzemanyag-takarékos járművek elterjesztését. VG-összefoglaló-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.