A főváros parkolásért felelős programigazgatója, Pócs Attila a Világgazdaságnak elmondta: a díjkeretekről a fővárosi közgyűlés dönt, de a konkrét parkolási tarifák megállapításának joga a főpolgármesteré. Elfogadták azonban a hét kerületet tömörítő Fővárosi Önkormányzatok Parkolási Társulásának (FÖPT) kérését, így lett több budai területen 180 forint egyórai parkolás. Ezt egyébként a programigazgató álláspontja szerint több helyen sem forgalmi, sem parkolási okok nem indokolják. Néhány kerület a fővárosi rendelet szigorúságára hivatkozik, bár a megengedett 50 százaléknál kevesebb kedvezményt ad az ottani cégeknek, s akad, ahol olyan feltételeket is támasztanak - például a súlyadó kerületi fizetését -, amely egyáltalán nincs a rendeletben. Azt Budapest továbbra sem tartja megengedhetőnek, hogy a polgármesterek gyakorolhassanak egyedi méltányosságot a parkolási engedélyek kiadásánál.
Az FÖPT nem zárkózik el a megbeszéléstől, ha hivatalos megkeresést kap a fővárostól - jelentette ki lapunknak Zettner-Kovács Krisztián, a VI. kerület alpolgármestere. A társulás soros elnöke kifejtette: épp a napokban kérték a főpolgármestert, hogy a fővárosi önkormányzat is lépjen be társulásukba. Elsősorban azért, mert a budai városrészekben káoszt okoz, hogy ott a Budapest tulajdonában lévő területeken nem vezették be az automatás parkolási rendszert. Sürgetik azt is, hogy az autósok végre azonos csipkártyát használhassanak mindhárom budapesti parkolási társulás területén.
A tarifákról az alpolgármester elmondta: a díjakat közlekedési felmérések alapján alakították ki. Budán még csak néhány hónapja-hete működik a rendszer, s álláspontjuk szerint legalább fél év szükséges ahhoz, hogy érdemes legyen áttekinteni a tapasztalatokat. Egyébként minden kerületi önkormányzatnak joga van önálló döntést hozni. Zettner-Kovács Krisztián szerint a kerületek törekszenek arra, hogy azonos kedvezményeket állapítsanak meg - a szomszédos VI. és VII. kerület kedvezményei csaknem azonosak -, de a különböző budai városrészek jellemzői és adottságai között jelentősek a különbségek.
Parkolási rendeletének módosítását tervezi a főváros - értesült a Világgazdaság. A fővárosi szakemberek ugyanis az eddigi tapasztalatok alapján megfelelőbbnek tartanák, ha Budapesten egységesebben működne az automatás parkolás. A jelenleg érvényes fővárosi szabályozás keretrendelet, amely mind a tarifák, mind a kedvezmények tekintetében jelentős mozgásteret biztosít a kerületeknek. Ez azonban az autósok számára követhetetlenné és átláthatatlanná tette a rendszert, több városrészben pedig a magas tarifák váltottak ki tiltakozást. Munkatársunktól-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.