A Vegyépszer Rt. után a Magyar Autópálya-építő Konzorciumot (MAK) alkotó duó másik tagja, a Betonút Rt. is hajlandó nyilvánosságra hozni alvállalkozóinak listáját. Habár az első körben partnereinek több mint a fele nem járult hozzá neve nyilvánosságra hozatalához, végül csupán néhányan zárkóztak el ettől.
Az M3-as, M7-es és M9-es sztráda folyamatban lévő építéseit a MAK összességében 113,3 milliárd forintért végzi. A konzorcium a három projektnél 350 magyar kis- és középvállalkozóval áll üzleti kapcsolatban. A Vegyépszer nyilvánosságot vállaló partnereinek listáját tavaly közöltük (VG, 2001. szept. 14.). A társaság az említett sztrádák építése fuvar nélküli értékének mintegy 70 százalékát maga végzi - tudtuk meg Dunai György elnök-vezérigazgatótól. A nagyobb munkákat, illetve az irányítást is száz százalékban saját maguk oldják meg. Ugyanakkor a fuvart teljes egészében másokra bízzák. A szakembert is meglepte, hogy első kísérletre az összmunka értékének mintegy 30 százalékát végző alvállalkozók több mint a fele nem kívánt hozzájárulni nevének nyilvánosságra hozzatalához. Hosszas győzködés után ezek száma folyamatosan csökkent, és végül csupán 3-4 kisebb fuvarozó vállalkozó zárkózott el attól, hogy a jegyzékre kerüljenek. Pedig ott dolgoznak.
A Betonút a gyorsforgalmi utak építésének kapcsán az elmúlt két évben közel 150 alvállalkozói szerződést kötött. Ezek a földkorrekciótól és a pénzügyi, ügyviteli szolgáltatásoktól a gépbérlet és -biztosításon át a vízépítési munkákig és szállításig sokféle tevékenységre terjednek ki. Mivel egy-egy alvállalkozóval esetenként több szerződést is kötöttek, az utóbbiak számától elmarad az alvállalkozóké.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.