BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felújítások és közlekedési dugók Budapesten

Májusban megkezdődhet az idei év legnagyobb budapesti útépítése, a budai Bartók Béla út teljes rekonstrukciója, miután a fővárosi közgyűlés tegnap jóváhagyta az összességében 13 milliárd forintba kerülő beruházás indítását. A metróper elhúzódása miatt a képviselők már 2000-ben úgy döntöttek, hogy a balesetveszélyes út felújítása tovább nem halogatható, ezért szétválasztják a felszíni és a föld alatti munkákat. A beruházást akkor úgy tervezték, hogy résfalas technológiával helyeznek a felszín alá olyan létesítményeket, amelyek a 4-es metró építéséhez szükségesek. Így a későbbiekben nem kellett volna felbontani a már elkészült felszínt. A tavalyi év folyamán azonban az önkormányzat nem kapta meg azokat az építési engedélyeket, amelyek ehhez szükségesek lettek volna, s végleg elvesztette a főváros a metrópert is. A tegnapi döntés alapján a villamospálya, az útburkolat és a járdák felújításába azonban így is belekezd a város, s a teljes beruházás októberben fejeződik be. Demszky Gábor főpolgármester elmondta: a nyári hónapokban jelentős forgalomtorlódások várhatók a környéken. Bár a tömegközlekedést végig fenntartják, a villamossínek átépítése miatt buszokkal szállítják majd az utasokat.

A következő hónapokban felújítják a IX. kerületi Haller utat, és folytatódik a Dózsa György út átépítése a Hősök tere és a Thököly út között, valamint a Kőbányai út rekonstrukciója a Könyves Kálmán körút és a Mázsa tér között. Döntött a közgyűlés a 6-os főút budai bevezető szakaszának kétszer két sávossá bővítéséről is. (VG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.