A Magyar Fejlesztési Bank (MFB) rövidesen háromszázmillió euró összegű konzorciális hitelt vesz fel. Erről Erős János, az MFB igazgatóságának tagja tegnap tájékoztatta az MTI-t. A hitelnyújtásra két konzorcium tett ajánlatot, és hamarosan döntés várható arról, hogy melyiket fogadják el. A hitelfelvétel külön állami garancia nélkül történik.
A befolyó pénzt az MFB a jelenleg futó programok finanszírozására fordítja. Az MFB - mint arról lapunk beszámolt - tavaly nyáron 450 millió euró értékű kötvényt bocsátott ki. A kötvény kamata 5,25 százalék, futamideje öt év. A kibocsátást a Credit Suisse First Boston szervezte, a kötvény visszafizetésére pedig a magyar kormány garanciát vállalt. Mint emlékezetes, az elmúlt év végén az MFB garanciájával a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. 180 milliárd forint összegű konzorciális hitelt vett fel hazai kereskedelmi bankoktól. A hitel 15 éves futamidejű, és mögötte a magyar állam készfizető kezességvállalása áll.
A sztrádafejlesztési program keretében eddig összesen mintegy bruttó 300 milliárd forint értékű szerződést kötött a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. a Betonút-Vegyépszer alkotta Magyar Autópálya-építő Konzorciummal (MAK), illetve a Vegyépszer-Ganz Acélszerkezet Rt. alkotta Magyar Hídépítő Konzorciummal. Ezenkívül közel bruttó százmilliárd forintos megbízást adott a MAK-nak a Széchenyi-plusz keretében megvalósuló 38 útépítésre. Korábbi információink szerint az utóbbi keretében megkezdett munkák finanszírozására az NA Rt.-nek a tulajdonos MFB saját kölcsönt adott.
A korábbi elképzelések értelmében a már megkötött sztrádaépítési szerződésnek több mint a kétharmadára az NA Rt.-nek az MFB kezességvállalásával tavaly év végén aláírt 180 milliárd forint konzorciális hitele és az NA Rt. saját tőkéje együttesen nyújt fedezetet. (MK)
Munkatársunktól
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.