Bécs a Eurofighter mellett döntött

Később véglegesítendő számú Typhoon Eurofighter vadászbombázó megvétele mellett döntött az osztrák kormány; s a német-brit-spanyol-olasz konzorcium gépe az amerikai Lockheed Martin F-16 és a svéd Saab JAS-39 Gripen előtt nyerte meg a kiírt pályázatot. Wolfgang Schüssel kancellár szerint a gépek beszerzésére 1,791 milliárd eurót szánnak, de a felajánlott 200 százalékos kompenzációs üzletekből reményei szerint legalább az összeg harmada, jó esetben viszont 60 százaléka visszafolyhat a költségvetésbe. Ausztria lesz a gyártásban részt vevő országokon kívül a Eurofighter első vásárlója. (MTI)



Elégtelen a verseny a könyvvizsgálóknál

Howard Davies, a brit pénzügyi szolgáltatások hatóságának (FSA) elnöke szerint felül kellene vizsgálni a könyvvizsgáló cégek közötti verseny helyzetét. Az utóbbi idők amerikai számviteli botrányainak nyomán egy parlamenti bizottság előtt megjelenő Davies aggasztónak nevezte, hogy a tőzsdei cégek világszerte csak maroknyi könyvvizsgálóval dolgoztatnak. (Reuters)



Megemelt amerikai adósságplafon

George W. Bush amerikai elnök aláírta azt a törvényt, amely 5,95-ról 6,4 ezer milliárd dollárra emeli az állam adósságplafonját. Az államkincstár a napokban arra figyelmeztette a törvényhozókat, hogy az adósságplafon megemelése nélkül zavarok keletkezhetnek a társadalombiztosítás júliusi kifizetéseiben. Egyes törvényhozók szerint jövő februárban újból emelésre lesz szükség. (Reuters)



Kijev a WTO-ba igyekszik

Vaszil Rohovi ukrán miniszterelnök-helyettes szerint a múlt heti WTO-tárgyalásokon az a vélemény alakult ki, hogy Ukrajna a jövő év végén felvételt nyerhet a Kereskedelmi Világszervezetbe. A belépéshez hiányzó 15 törvényt márciusig akarja Leonyid Kucsma elnök elfogadtatni a parlamenttel. Teendői az országnak elsősorban a szellemi tulajdon védelmében, a kereskedelmi korlátok és a vámtarifák lebontásában adódnak. (Reuters)



Kínai légi forgalom: jöhet a külföldi tőke

A CAAC, a kínai polgári légügyi hivatal bejelentette, hogy augusztus elsejével megemeli a külföldi részesedés plafonját a belföldi légitársaságokban és a polgári repülőterekben. A légitársaságokban eddig 35 százalék lehetett a külföldi rész úgy, hogy egy befektetőnek maximum 25 százalékos hányada lehetett; ezentúl csak azt kötik ki, hogy a kínai partnernek "ellenőrző érdekeltséggel" kell rendelkeznie. A repülőterekben eddig 49 százalék lehetett a külföldi részesedés, ezentúl az államnak "viszonylagos ellenőrző érdekeltséggel" kell bírnia. A közlemény nem fejtette ki a fogalmak meghatározását. (Reuters)