A pénzügyminiszteri székben John W. Snow, a legnagyobb amerikai vasúttársaság, a CSX elnöke válthatja fel a múlt hét végén lemondásra kényszerített Paul O'Neillt (VG, 2002. december 9., 2. o.). A 63 éves jogász-közgazdász Ford elnök idején már betöltött különböző kormányzati tisztségeket, és az amerikai nagyvállalatok washingtoni lobbiszervezete, az üzleti kerekasztal vezetőjeként is elismerést szerzett magának. Az elnök gazdasági főtanácsadójának tisztét Stephen Friedman veszi át a szintén távozott Lawrence Lindseytől; ő korábban a Goldman Sachs társelnökeként dolgozott. A két szakember a Reuters által idézett piaci elemzők szerint kiegyensúlyozott csapatot fog alkotni, hiszen Snow széles körű kormányzati-iparvállalati, Friedman pedig komoly pénzpiaci tapasztalatokat szerzett.
A Snow-Friedman kettős a The New York Times szerint kulcsszerepet játszhat abban, hogy a Fehér Háznak sikerüljön elfogadtatnia egy nagyszabású gazdaságélénkítő csomagot, és ennek megvalósítása révén javítsa George Bush esélyeit a 2004-es elnökválasztáson. A hároméves, összesen 300 milliárd dollárra becsült értékű program kulcseleme a tőkenyereség-adó csökkentése lenne, ami a tervet kidolgozó republikánusok szerint hozzájárulna ahhoz, hogy a tőke a pénzpiacokról ismét a részvényekbe áramoljon. Az üzleti környezetet javítaná az a lépés is, miszerint a cégek gyorsabban leírhatnák beruházásaik értékét, az egyéni befektetők pedig árfolyamveszteségeiket. Szóba került a gyermekek után járó adókedvezmények tervezett emelésének felgyorsítása is. A csomag elfogadtatásának esélyeit megfigyelők igen jónak ítélik, hiszen a republikánusok immár a törvényhozás mindkét házát uralják, a gazdaságpolitikai csúcsvezetésben végrehajtott személycserék után pedig a kormányzatban is az adócsökkentések feltétlen támogatói kezébe került az irányítás.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.