BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Közvetlen vasúti összeköttetés

A kistérségek határon túli gazdasági együttműködésének fejlesztése érdekében nagy várakozással tekintenek a dél-magyarországi vállalkozások a térség közlekedési infrastruktúrájának további fejlesztése elé - mondta a Világgazdaságnak a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara főtitkára. Horváth Lajos szerint ezt Magyarország közelgő európai uniós csatlakozása is aktuálissá teszi. Utalt arra, hogy az infrastrukturális fejlesztés gyorsítását sürgette Csehország közelgő EU-tagságára tekintettel például a linzi központú Felső-ausztriai Gazdasági Kamara is. Dél-Magyarországon elsősorban az M5-ös autópálya Szegeden át egészen a határig történő meghosszabbításáról, valamint a dél-alföldi nagyvárost Temesvárral élő kapcsolatba hozó vasúti összeköttetés helyreállításáról van szó.

Ez utóbbival összefüggésben Horváth Lajos rámutatott: a projekt azért is fontos, mert jól szolgálná a határon túli, nagyrészt magyarok lakta területeken fejlődő gazdasági kapcsolatokat. A jelenlegi kedvező politikai helyzetben arra lehet számítani, hogy az érintett három ország egyetért ennek a vasútnak a felújításával, akár a KEK, akár a stabilitási paktum keretében, esetleg bármilyen más forrás terhére. A kamarai vezető fontosnak tartotta kiemelni még, hogy Makó és a romániai Nagyszentmiklós közösen pályázik uniós pénzekre, s vélhetően a jugoszláviai Vajdaság is szívesen bekapcsolódna a régiók közötti lényegesen szorosabb együttműködésbe. Pontosan ez az, amit a vasút fejlesztése hihetetlen mértékben elősegítene. Ebbe a körbe természetesen beletartozik a II. világháború vége felé lebombázott szegedi vasúti híd helyreállítása is, távlatilag pedig a Szeged és Budapest közötti vasútvonal kétvágányú pályává fejlesztése, ahogy ez - Horváth Lajos ismét Ausztriából vette példáját - Klagenfurt és Salzburg között már közel száz éve megtörtént.

A Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál várakozással tekintenek arra, mi lesz a sorsa a kezdeményezésnek, amellyel az Európa Tanács állt elő egy úgynevezett Tisza-egyezmény létrehozása kapcsán - emlékeztetett Horváth Lajos. A kamarások tudomása szerint az egyezmény koncepciójának vitája már elkezdődött. Csak remélni lehet, hogy rövid időn belül létrejön egy olyan egyezmény, amely nemcsak a vízügyi és környezetvédelmi kérdéskört öleli fel, hanem ennél tágabb perspektívákkal rendelkezik majd. A kamara első embere konkrétan a szállítás és a közlekedés témáját, illetve általában a területfejlesztés kérdéseit említette. Egy ilyen fejlemény jól szolgálná a kistérségek fejlődésének ügyét is - húzta alá a főtitkár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.