Míg júniustól az év végéig a kormány folyamatosan kedvező üzenetekkel tudott bekerülni a média vezető hírei közé, decemberre ez a folyamat megtört, januárban pedig teljesen átfordult - mondta a Világgazdaságnak Török Gábor politológus, a parlamenti pártok médiamegjelenéseit rendszeresen elemző Vision Consulting kutatásvezetője. Az elmúlt hónapokban a kormány, illetve tagjai nem szerepeltek ugyan kevesebbet a sajtóban, mint a korábbi időszakban, de nem tematizáló szerepben tűntek fel, hanem rendre reagálni kényszerültek valamilyen ellenzéki állításra.
Hasonlóan látják a helyzetet a kormánypártok vezető politikusai is, akik lapunknak elismerték: míg az első száznapos programot sikeresen közvetítették, a második száz nap "elsikkadt", és ugyanez történik számos, egyébiránt kedvező intézkedés visszhangjával is. A miniszterelnök immáron több fórumon is jelezte, aktívabb kommunikációra, politizálásra kéri kormánya tagjait. Legutóbb a szocialista frakció hétfői ülésén vetette fel ezt, többek szerint részben közös gondolkodásra kérve mindenkit, ugyanakkor azért, hogy elébe menjen az érlelődő belső kritikának.
Nincs a kormánynak egyetlen olyan tagja sem, aki maradéktalanul elégedett lenne a kommunikációval, mindannyian egyetértünk abban, hogy van min javítani - jelentette ki lapunknak Kovács László külügyminiszter. A kommunikáció fontosságára az elmúlt hetekben a Fidesz offenzívája hívta fel a figyelmet, Kovács László szerint jól látható az a szándék, hogy az érdemi mondanivaló hiányában a legnagyobb ellenzéki párt óriási intenzitással igyekszik állandóan tűz alatt tartani a kormányt.
A lapunkat tájékoztató kormányzati szakértők szerint a hamarosan kezdődő EU-kampány is alkalmas lehet arra, hogy a minisztériumok visszavegyék a kezdeményező szerepet, saját területük eredményeit és kihívásait bemutatva. Az eszközök tekintetében nincs szó varázsszerekről: egységes, érthető és többször elismételt üzenetekre van szükség. Több szocialista politikus szerint ennek eddigi hiányát mutatja például az, hogy a kormánypártok és a tárcák nem foglalkoznak kellően a már elfogadott törvények utóéletével, hatásuk bemutatásával. Nem lehet lemondani az ellenzéki kritikákra való gyors és azonnali reakciókról sem. Tény - ismerték el -, hogy ezen eszközök eddig is alkalmazhatók lettek volna, a helyzetet azonban nehezíti, hogy a kormányban több, magát továbbra is elsősorban szakembernek és nem politikusnak tekintő miniszter ül; továbbá az is, hogy nincs a száznapos programhoz fogható, a kommunikációnak keretet adó stratégia.
Segítheti a kormányoldal "feltámadását" az is, hogy az elkövetkező hetekben az MSZP és az SZDSZ egyaránt külön uniós kampányra is készül. Bár a célok azonosak, a kormánynak és a pártoknak más-más eszközeik vannak, a pártok könnyebben tudják közvetlenül megszólítani a választókat, a közbeszerzési eljárás kényszere nélkül gyorsabban is dolgozhatnak - hangsúlyozta Kovács László, aki szerint egyebek közt ezen okok miatt is kell az MSZP-nek bekapcsolódnia az EU-s kampányba. (DG-TE)
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.